Ekonomija

SVE VEĆI PROBLEMI U NJEMAČKOJ Poznato ko je bankrotirao i ko se bori za opstanak

Broj bankrota u Njemačkoj raste sve više. Njemačka ekonomija se smanjuje, a gotovo svi sektori se žale na nedostatak narudžbi. "FOCUS online" pokazuje ko je već odustao i ko se bori za opstanak.

FOTO: ILUSTRACIJA/FENA
FOTO: ILUSTRACIJA/FENA

U julu je Savezni zavod za statistiku u Njemačkoj registrovao 13,5 posto više bankrota nego godinu prije. Dok neke kompanije još uvijek očajnički traže rješenja, druge su već zatvorile vrata.

Većina pogođenih kompanija tiho je odustala, a samo jedanaest posto zatvaranja je rezultat nelikvidnosti.

“Glavni razlog zatvaranja je taj što kompanija više nije ekonomski isplativa”, kaže za “FOCUS online” Sandra Gotčalk iz istraživačkog odjela ZEW “Ekonomija inovacija i korporativna dinamika”.

Najistaknutiji bankrot je vjerovatno Tupperware koja proizvodi kontejnere za skladištenje hrane. Nakon godina problema, kompanija je prije nekoliko sedmica podnijela zahtjev za bankrot u SAD-u. Kompanija teži prodaji i želi da nastavi sa radom do tada. Ostaje nejasno da li je iu kojoj mjeri poslovanje u Njemačkoj pogođeno ovim. Austrijska podružnica takođe je početkom oktobra podnijela zahtjev za stečaj. U svakom slučaju, posao se za sada nastavlja.

Pročitajte još

Ove godine posebno su bile uočljive nelikvidnosti brendova Esprit i Scotch & Soda. Esprit planira zatvoriti svih 56 filijala u Njemačkoj do kraja godine. Scotch & Soda je već prekinuo svoj stacionarni posao u Njemačkoj. Otpušteno je stotine zaposlenih.

Mnoge kompanije se svjesno odlučuju na bankrot kako bi zaštitile svoje zaposlenike. Primjer proizvođača čokolade iz Osnabruka Leysieffer pokazuje da bez bankrota zaposleni mjesecima uzalud čekaju na svoj novac. Podnošenjem zahtjeva za stečaj, plate se osiguravaju na tri mjeseca korištenjem stečajne naknade koju daje Federalni zavod za zapošljavanje.

Najnoviji slučaj nesolventnosti je metalska kompanija SiSS u Baden-Baden-Štajnbahu. I tradicionalna Kulmbahova kompanija Schrutka-Peukert takođe je podnijela zahtjev za bankrot zbog lošeg stanja narudžbi. Preduzeće oprema mesnice i pekare širom zemlje sa opremom za prodavnice.

Trenutni val nelikvidnosti posebno teško pogađa dobavljače dijelova za automobile.

Pored proizvođača plastičnih dijelova New Albea u Zilbahu u Švarcvaldu, fabrika opruga Erwin Lutz u Eningenu i dobavljač WKW iz Vupertala, koji proizvodi ukrasne letvice za Mercedes, BMW i VW, takođe su morali podnijeti zahtjev za bankrot sredinom ljeta. U stečaju je i Recaro Automotive, proizvođač autosjedalica za brendove kao što su Aston Martin, BMW, Lamborghini, Mercedes i VW. Kompanija je nedavno ostvarila prodaju od oko 50 miliona evra. Sada je 215 zaposlenih na lokaciji Kiršhajm unter Tek zabrinuto za svoj posao.

Razlog je taj što se posebno male i srednje kompanije teško nose sa prelaskom na elektromobilnost. Ali veći dobavljači s boljim finansijskim rezervama takođe se suočavaju s izazovima.

Situacija je napeta i u ZF-u, jednom od vodećih svjetskih dobavljača automobila sa oko 169.000 zaposlenih na 160 lokacija u 30 zemalja. Prema radničkom savjetu, kompaniji sa sjedištem na Bodenskom jezeru prijeti masovno otpuštanje radnih mjesta. ZF je u većinskom vlasništvu Zeppelin fondacije grada Fridrihskafena i ostvario je prodaju od oko 46,6 milijardi evra 2023. godine.

Njemačka je na raskrsnici. Sada su potrebne odlučne mjere kako bi se zaustavio nadolazeći val bankrota i privreda se vratila na pravi put! Ali šta sada treba učiniti da se spriječi najgore? FOCUS online nudi plan u deset tačaka.

1. Smanjenje birokratije: riješite se brda papira!

Jedna od glavnih pritužbi mnogih kompanija su visoke birokratske prepreke. Političari moraju raditi na pojednostavljenju i ubrzanju administrativnih procesa. To se može postići digitalizacijom i smanjenjem nepotrebnih propisa.

2. Smanjite troškove rada i energije: borite se protiv faktora koji povećavaju troškove!

Visoki troškovi rada i energije idu na živce kompanijama. Tu bi mogle pomoći subvencije za mjere energetske efikasnosti i poreske olakšice. Osim toga, treba promovisati obnovljivive izvore energije kako bi se dugoročno smanjili troškovi energije.

3. Ojačajte inovativnu snagu: promovišite istraživanje i razvoj!

Istraživački intenzivne kompanije posebno su pogođene zatvaranjem. Programi državnog finansiranja istraživanja i razvoja, kao i podsticaji za ulaganje u inovacije mogli bi pomoći ovim kompanijama da se bolje afirmišu na tržištu.

4. Finansijska podrška: povoljni krediti za teška vremena!

Zajmovi sa niskim kamatama i državna sredstva su sada traženi. Mala i srednja preduzeća posebno trebaju posebne programe kako bi preživjela finansijsku sušu.

5. Porezni sistem pogodan za poslovanje: reformirajte odmah!

Neophodan je konkurentan poreski sistem. Povećanja poreza se moraju izbjeći i umjesto toga moraju se stvoriti porezni poticaji za ulaganja i rast poslovanja.

6. Podstičite digitalizaciju: za budućnost!

Digitalna transformacija nudi ogromne mogućnosti. Država i privreda moraju postati digitalniji. Zaposleni moraju biti obučeni da se brže i agilnije bave temama kao što su vještačka inteligencija i digitalna transformacija.

7. Jačanje specijalističke obuke i daljeg obrazovanja

Kako bi se suprotstavio manjku kvalificiranih radnika, potrebno je preduzeti više mjera za obuku i daljnju obuku kvalifikovanih radnika. Saradnja između kompanija i obrazovnih institucija može igrati važnu ulogu. Osim toga, penzioneri bi trebali dobiti porezne olakšice ako ostanu na poslu duže.

8. Podržite regionalnu ekonomiju: Mislite održivo lokalno, djelujte globalno!

Podrška lokalnim i regionalnim ekonomskim ciklusima može pomoći stabilizaciji ekonomije. Mjere bi mogle uključiti promociju regionalnih tržišta i mreža, kao i ulaganja u lokalnu infrastrukturu. Održivi projekti i ekološki prihvatljive inicijative takođe se moraju podsticati.

9. Ojačati međunarodnu konkurentnost: promovišite izvoz!

Njemačka mora ojačati svoju međunarodnu konkurentnost kroz ciljanu promociju izvoza i ciljanije trgovinske sporazume. Ovo takođe uključuje mjere za promociju izvoza i podršku kompanijama u otvaranju međunarodnih tržišta. Posebno važno: Njemačka mora ponovo preuzeti vodeću ulogu u EU.

10. Dugoročna ekonomska politika: održivost i stabilnost!

Održiva i stabilna ekonomska politika je red dana. Vlada, poslovne i istraživačke institucije moraju blisko sarađivati ​​na razvoju i implementaciji dugoročne strategije.