Ona je pokrenula krizu u zemlji u pokušajima da se dođe do odgovornih za koruptivne poslove i loše izvedene radove u nedavnoj rekonstrukciji.
Od 11,52 do 12,08 sati građani su 16-minutnom šutnjom diljem zemlje odali počast za 16 poginulih u padu nadstrešnice na željezničkom kolodvoru 1. novembra 2024. koja je potaknula val protuvladinih prosvjeda uz optužbe za korupciju.
Studenti su pozvali na proteste u 32 grada, a u Beogradu je za 18 sati najavljena blokada dva ključna mosta.
U danu kad se obilježava sedam mjeseci od novosadske tragedije vlast je objavila kako postoji mogućnost da se kolodvor u Novom Sadu i sruši ili ponovno rekonstruira jer je od 1. novembra prošle godine zatvoren.
Zgrada novosadskog kolodvora bit će, nakon potpunog ispitivanja statike, srušena, obnovljena ili djelomice korištena tamo gdje je to potpuno sigurno, rekla je beogradskim medijima ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture Aleksandra Sofronijević.
– Viši sud u Novom Sadu zatražio je proširenje, odnosno dopunu optužnice i taj dopunjen istražni postupak je još u tijeku. Paralelno s tim imamo zabranu ulaska u staničnu zgradu, a dat je i nalog da se ispita ukupna statika kolodvorske zgrade, rekla je Sofronijević za Tanjug na pitanje što se trenutno događa s kolodvorom u Novom Sadu.
Zgrada novosadske stanice dio je ambicioznog infrastrukturnog projekta izgradnje brze pruge Beograd-Novi Sad-Subotica-Budimpešta.
Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić u februaru ove godine je, poslije razgovora s mađarskim premijerom Viktorom Orbanom, rekao kako očekuje da će već 2026. brzi vlakovi od Beograda do Budimpešte stizati za dva sata i 40 minuta.
To je zasad posljednja konkretna službena najava, nakon što je Vučić još 2015. tokom svečane objave projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta, rekao kako je dogovoreno da i pruga Beograd-Novi Sad “mora biti otvorena 2018. godine”.