Brodom izgrađenim 2009. upravljala je Oboronlogistika, firma koja je dio vojnih građevinskih operacija ruskog ministarstva obrane, a koja je ranije rekla da je brod bio na putu za rusku dalekoistočnu luku Vladivostok s natovarene dvije goleme lučke dizalice.
Krizni centar ministarstva vanjskih poslova rekao je u priopćenju da je 14 od 16 članova posade spašeno i dovedeno u Španjolsku, ali da se dvoje članova posade još uvijek vode kao nestali. Nije navedeno što je uzrokovalo eksploziju u strojarnici.
Neprovjerenu snimku broda koji se naginje na desni bok i čiji je pramac dublje u vodi nego inače snimio je 23. decembra brod u prolazu te je u utorak objavljena na ruskom portalu life.ru.
Video of the Ursa Major going down in the Mediterranean.
The complete loss of the two cranes and icebreaker hatches is a massive blow to Russian operations in Vladivostok. https://t.co/wY5KKBLrnW pic.twitter.com/cwT6nsrEy8
— Oliver Alexander (@OAlexanderDK) December 24, 2024
Oboronlogistika je 20. decembra priopćula da je brod, za koji su podaci LSEG-a pokazali da se prethodno zvao Sparta III, prevozio specijalizirane lučke dizalice koje je trebalo postaviti u luci Vladivostok, kao i dijelove za nove ledolomce.
Na video snimci mogu se vidjeti dvije goleme dizalice privezane za palubu.
Podaci LSEG-a o praćenju brodova pokazuju da je brod isplovio iz ruske luke Sankt Peterburg 11. decembra i da je posljednji put poslao signal u ponedjeljak u 22:04 GMT između Alžira i Španjolske.
Pri napuštanju Sankt Peterburga naznačio je da je njegovo odredište ruska luka Vladivostok, a ne sirijska luka Tartous u koju je prije svraćao.
Prema podacima LSEG-a, operater i vlasnik broda je tfirma SK-Yug koja je dio Oboronlogistike. Oboronlogistika i SK-Yug odbili su komentirati potonuće broda.
Španjolska novinska kuća El Espanol objavila je na web stranici da su članovi posade evakuirani u španjolsku luku Cartagenu i da je nekoliko brodova, uključujući brod španjolske mornarice, sudjelovalo u spašavanju posade, piše Jutarnji.hr.