IT

RIJEČ STRUČNJAKA 'Svi upiru prstom u Microsoft, ali oni su u ovoj priči žrtva. Mislim da znam šta će se sada događati...'

Ovo je jednostavno bug koji ruši sisteme, ali kod kojeg ne postoji mogućnost eksploatacije

FOTO: BOSNAINFO / PIXABAY
FOTO: BOSNAINFO / PIXABAY

Nikola Dujmović, direktor hrvatske kompanije Span koja intezivno suaađuje s Microsoftom i bavi se, između ostalog, i cyber zaštitom, podsjeća da je ovakav pad nešto što se vrlo rijetko događa i na što povremeno trebamo biti spremni.

“Stvar je vrlo jednostavna, povećana ovisnost od tehnologije u globaliziranom svijetu ima veće posljedice kada se dogodi ovakav bug. Nedavno sam bio u Turkmenistanu i kada tamo rikne komp jednostavno ga maknu na stranu i sve rade na trgovačkom papiru. I svi su sretni jer više ljudi ima posla. Ovo je jednostavno bug koji ruši sisteme, ali kod kojeg ne postoji mogućnost eksploatacije. I pad koji neće trajati danima, nego će se računati u satima i vjerojatno se sutra više niko ovoga neće sjećati”, naglašava Dujmović.

Podsjeća da je na sličan način nedavno stalo više od 40 hiljada McDonadsovih restorana, jer je operater u partnerskoj firmi nešto pogriješio.

“Greška je nastala u Crowdstrikeu, ali pošto njih šira javnost ne zna, onda su se svi većinom koncetrirali na Microsoft, koji je u ovoj priči zapravo žrtva, premda ne velika. Crowdstrike je jedna renomirana i velika firma, ali im je promaknuo bug. Kako, ne znam, ali dogodilo se. Sada svi naprosto fizički moraju dignuti servere u “safe” modu, pobrisati taj driver, vratiti na staro i restartati. To nije ni kompliciran ni težak proces, ali je nešto što treba napraviti i što zahtijeva određeno vrijeme“, zaključuje prvi čovjek Spana Nikola Dujmović, piše Jutarnji.hr.