Region

Rekonstrukcija nadstrešnice: Od 'nevjerovatno' do 'rekonstruisana je'

Maldini je na RTS-u govorio o rekonstrukciji Željezničke stanice u Novom Sadu, čija se nadstrešnica obrušila, pri čemu je poginulo 14 ljudi, a troje teško povrijeđeno.

FOTO: 021.RS
FOTO: 021.RS

Arhitekta je istakao da objekat, izgrađen prije 60 godina, dugo nije bio pod kontrolom. No, činjenica je da je taj objekt bio stabilan šest decenija, a da se dio obrušio nakon izvođenja radova.

Redovni član Akademije inženjerskih nauka Srbije, arhitekta Borislav Stojkov, izjavio je za Insajder TV kako mu je nevjerovatno da, uz projekat nedavne rekonstrukcije, nije urađena i rekonstrukcija nadstrešnice, kako se službeno tvrdi.

“Postavlja se pitanje zašto je to preskočeno. Da li je to slučajno ili namjerno? To je vrlo ozbiljno pitanje odgovornosti. Ako je namjerno, to može biti zbog jednog razloga – da su vidjeli da bi rekonstrukcija nadstrešnice značila duži proces, zbog složenih čeličnih zatega, i da bi mogla pokvariti planirane rokove završetka radova. To je jedna moja pretpostavka”, kazao je Stojkov.

Pročitajte još

Kako prenosi Beta, nadstrešnica se obrušila svega nekoliko mjeseci nakon svečanog otvaranja, pri čemu je posebno naglašeno poštovanje rokova.

“Odgovornost se može pripisati Ministarstvu građevinarstva, jer su imali odlučujuću ulogu u formiranju ekipa i registraciji svih projekata – kojih je oko 700-800 za potez od Novog Sada do Subotice. Zašto je brzina važnija od sigurnosti? To je ključno pitanje. Mislim da to nekome odgovara, neko se ponosi tom brzinom”, rekao je Stojkov za Insajder.

Naveo je i da je potrebno pregledati mnogo dokumentacije da bi se utvrdilo kako je došlo do ove nesreće. Također, istakao je da objekat izgrađen u šezdesetim godinama prošlog vijeka ima slabosti zbog kojih je trebalo intervenirati ranije.

Objasnio je kako je nadstrešnica bila pričvršćena sa 18 čeličnih zatega povezanih s gornjim dijelom krova, uz jedan horizontalni anker prema zgradi stanice. Taj materijal, koji je korišten prije 60 godina, danas je prevaziđen i pokazao je slabosti uslijed korozije, što je dodatno ugrozilo konstrukciju.

Nadstrešnica na stanici u Novom Sadu bila je, kako je naveo, sastavljena od tri različita materijala.

“Jedan je materijal same nadstrešnice – betonska konstrukcija. Drugi je krov za koji je nadstrešnica bila pričvršćena – također betonska struktura, i treći je anker usmjeren prema fasadi stanice, obložen mermerom. To su tri različita materijala, sa različitim silama naprezanja koje su djelovale”, pojasnio je Stojkov.

Pročitajte još

Također je postavio pitanje sigurnosti krova Željezničke stanice i ko provjerava njegovo stanje.

Podsjetimo, inženjer geologije Zoran Đajić, angažovan na rekonstrukciji zgrade, prvi je osporio tvrdnje nadležnih da na nadstrešnici nije bilo radova, i to dan nakon tragedije. Naveo je da su se radovi odvijali i da je upozoravao na probleme.

“Šta se dogodilo? Istog dana kada je pala nadstrešnica, nadležni su izjavili da nisu radili rekonstrukciju nadstrešnice. Sutradan se saznalo, evo ja ovdje imam i glavni projekat i građevinsku dozvolu, gdje piše da je rekonstruisan cijeli objekt, uključujući i nadstrešnicu,” rekao je Maldini u programu RTS-a.