Ministar Amir Hasičević objasnio je ciljeve novog zakona. „Zakon o e-trgovini obuhvatit će kompletnu oblast, uključujući registraciju i način trgovanja. Ima tri osnovna cilja: spriječiti sivu ekonomiju, omogućiti zaštitu potrošača i povećati konkurentnost, posebno za mala i srednja preduzeća“, rekao je ministar Hasičević za Faktor.ba.
Hasičević je istakao da će u suradnji s preduzećima stvoriti bh. elektronsku platformu koja će omogućiti malim i srednjim preduzećima da lakše prodaju svoju robu putem kontrolisane i finansirane platforme.
Prema njegovim riječima, najviše žalbi Odsjeku za zaštitu potrošača Federalnog ministarstva trgovine odnosi se na online kupovinu, posebno kod tehnički složenih proizvoda poput elektronskih uređaja. „Potrošači često ne znaju kako ostvariti svoja prava, a zakon o zaštiti potrošača obuhvata sve aspekte reklamacije i zamjene proizvoda“, dodao je Hasičević.
Pored toga, ministar je naglasio važnost saradnje s poštanskim uslugama kako bi inspektori mogli pratiti identitet pošiljatelja i primalaca, što bi olakšalo rješavanje prekršaja.
S obzirom na to da su često mete prevara stariji građani, ministar Hasičević istakao je potrebu za edukacijom potrošača. Online ili e-tržište predstavlja digitalizirani kanal kupoprodaje koji se razlikuje od tradicionalnih kanala trgovine, a nova regulativa će se fokusirati na zaštitu potrošača i zakonske obaveze prema državi.
Predsjednik Asocijacije za internet i trgovinu „eComm“ u BiH, Jasmin Marić, smatra da je uz kvalitetne zakone i procese kontrole moguće postići značajan stepen zaštite prava potrošača i legalnosti trgovine. „Iako je potpuna regulacija e-tržišta u teoriji moguća, praksa nosi svoje izazove. Fokus treba biti na kontinuiranim i postepenim promjenama koje će pokazati rezultate“, rekao je Marić.
Što se tiče prevara putem interneta, iz Asocijacije naglašavaju da zakoni često kasne za trenutnim stanjem na tržištu. „U vrijeme ubrzanog razvoja tehnologija, usvajanje zakona ide sporije. Stoga je ključno prebaciti fokus na prevenciju i edukaciju korisnika kako bi se smanjio broj prevara“, zaključio je Marić.