1. Rizik od oštećenja sistema za povrat isparavanja goriva (EVAP)
Suvremeni automobili imaju EVAP sistem koji skuplja i ponovno koristi isparavanja goriva iz rezervoara. Taj sistem sadrži:
Aktivni ugljeni filter (canister)
Ventile i cijevi za kontrolu pritiska
Kad spremnik napunite preko predviđene razine, tekuće gorivo može ući u EVAP sustav i oštetiti filter koji je predviđen samo za plinove. Posljedica su:
Paljenje lampice motora (Check Engine)
Neispravan rad motora
Skupi popravci (zamjena kanistera i ventila može stajati i preko 300 evra)
2. Opasnost od izlijevanja goriva
Kada pokušate “nagurati” još goriva nakon što pištolj klikne:
Višak goriva može iscuriti iz vozila i kapati na asfalt, kočione komponente ili izduvni sistem
To stvara rizik od požara, naročito u ljetnim mjesecima kad su temperature visoke
Takođe, benzin ili dizel može oštetiti lak na karoseriji ako se prolije po limu, što uzrokuje mrlje i koroziju.
3. Onečišćenje okoliša
Isparavanja i curenje goriva pridonose zagađenju vazduha i tla. U nekim državama (npr. SAD-u), postoje čak i zakonske zabrane točenja goriva do vrha zbog štetnog uticaja na okoliš.
4. Pištolj za točenje nije dizajniran za “prepunjavanje”
Automatski pištolj na pumpi ima ugrađen mehanizam koji detektuje kada je gorivo doseglo odgovarajući nivo u rezervoaru. Kad “klikne”, to znači da:Je nivo goriva optimalanDalje točenje može uzrokovati problemeAko nastavite točiti nakon toga, prelijevanje ili povrat goriva mogu se dogoditi vrlo lako.
Najsigurnije je prestati točiti čim pumpa automatski klikne, bez pokušaja dodatnog punjenja.
“Još samo par kapi” može na kraju značiti ozbiljan kvar ili štetu od nekoliko stotina evra.
Izuzeci?
Jedini izuzetak može biti situacija kada vozite starije vozilo bez EVAP sistema (npr. modeli prije 1995.), no čak i tada vrijede opasnosti od izlijevanja i oštećenja laka.