Komisija za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma podržala je principe predloženog zakona.
Kako su naveli predlagači, kreirano je zakonsko rješenje čiji je cilj dati u ruke alat policiji i pravosuđu kako bi prevenirali tragedije u saobraćaju kojima prečesto svjedočimo i sve učesnike u saobraćaju učinili odgovornijim.
Ključni segmenti zakona su: popravak definicija nekih pojmova kako bi se izbjegle manipulacije na sudovima koje završavaju izostankom kažnjavanja kao i definiranje obijesne, odnosno bahate vožnje kao postupanja vozača u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja.
Posebno se u tom smislu precizira prolazak dva i više puta kroz crveno svjetlo na semaforu, vožnja u naselju brzinom iznad 40 km/h, a van naselja 60 km/h, iznad ograničenja, prestizanje kolone preko pune linije, vožnja u alkoholiziranom stanju (1,5 g/kg) i pod utjecajem psihoaktivnih supstanci.
Predložene su i kaznene mjere, između ostalog, kazna od 2.000 do 3.000 KM, šest mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i dva kaznena boda za bahatu vožnju.
Ako je bahatom vožnjom izazvana saobraćajna nesreća, definirana je kazna od 3.000 do 5.000 KM, devet mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i četiri kaznena boda.
Kazna od 200 do 400 KM predviđena je za korištenje mobitela u vožnji, nevezivanje pojasa i korištenje uređaja za ometanje radara.
Ako je korištenje mobitela uzrok saobraćajne nesreće, predložena je kazna od 400 do 2.000 KM, oduzimanje vozačke dozvole od jednog mjeseca do šest mjeseci i dva kaznena boda – neke su od predviđenih sankcija.
Predlagači su naveli da su detaljnom analizom oko 800 saobraćajnih nesreća sa smrtnim posljedicama, teže i lakše povrijeđenim i materijalnom štetom, utvrđeni propusti koji najčešće dovode do nastanka saobraćajnih nesreća.
Dodaju da saobraćajne nesreće s poginulim i teško povrijeđenim osobama najčešće nastaju kao posljedica uticaja nekoliko faktora, a to su: brzina, alkohol, narkotici i bezobzirno kršenje saobraćajnih propisa – naveli su predlagači.
Napominju da ono što u trenutnom Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH nema, a što bi trebalo da utiče na učesnike u saobraćaju jeste definiranje pojma „obijesna odnosno bahata vožnja”.
Jedan od predlagača zakona, poslanik Jasmin Imamović je kazao da godinama svjedočimo velikim tragedijama izazvanim bahatom vožnjom, a u našem zakonu nema definicije bahate vožnje.
– Ona postoji u mnogim zakonima mnogih zemalja Evropske unije i to je bio jedan od osnovnih razloga što smo se odlučili krenuti sa ovakvim prijedlogom. Prvo, da se definiše u našem zakonu obijesna vožnja, da se tačno taksativno nabroji šta ulazi u definiciju obijesne vožnje – naveo je, između ostalog, Imamović koji je kratko pojasnio i ostale predložene izmjene.
Predsjedavajući Predstavničkog doma PSBiH Denis Zvizdić (NiP) je kazao da ‘pozdravlja’ predloženi zakon, iako i dalje misli da bi se bahata vožnja, pogotovo koja se završi sa smrtnim slučajevima, trebala tretirati Krivičnim zakonom.
– Jer oduzimanje vozačke dozvole i vozila ne znači ništa, pošto je riječ o povratnicima u činjenju krivičnih dijela. Ovo su jako blage kazne, a velike se štete i materijalne, a pogotovo ljudske, dešavaju – kazao je Zvizdić.
Nakon što je okončana rasprava o principima predloženog zakona, poslanici će se o njemu izjasniti na kraju sjednice, kada obave raspravu i o preostalim tačkama dnevnog reda.