IT

Provjerite da li su vaši podaci nestali sa Google Drivea

Nedavno su se mnogi korisnici žalili da su njihovi fajlovi, fascikle i podaci stari više mjeseci ili čak godina nestali sa Google Drive.

FOTO: ILUSTRACIJA / PIXABAY
FOTO: ILUSTRACIJA / PIXABAY

Google istražuje problem i još se ne zna osnovni uzrok nestanka.

Nakon početne istrage, Google vjeruje da problem obuhvata ograničeni broj korisnika aplikacije za PC računare Drive for Desktop i da je riječ o problemu sa sinhronizacijom verzija od 84.0.0.0 do 84.0.4.0, prenosi It mixer.

„Istražujemo izvještaje o problemu koji utiče na ograničen podskup diska za korisnike računara i nastavićemo sa dodatnim ažuriranjima“, rekli su iz Google-a.

Kompanija je preporučila sljedeće:

– Nemojte kliknuti na „Prekini vezu sa nalogom“ na radnoj površini Drive-a

– Nemojte brisati niti premještati fasciklu sa podacima aplikacije:

Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFSmacOS: ~/Library/Application Support/Google/DriveFS

Na problem je prvi ukazao korisnik po imenu Yeonjoong, koji je primijetio da su nestali fajlovi iz maja 2023. godine. Činilo se da se Yeonjoong-ov Google Drive vratio na status od prošlog maja iako nisu napravili nikakve promjene. „Nijedna datoteka nije obrisana ručno, tako da nema datoteka u Otpadu. Nikada nisam sinhronizovao niti dijelio svoje fajlove i disk sa bilo kim, koristio sam disk lokalno,“ rekao je u postu na forumu Google podrške. Uprkos radu sa Google timom za podršku, Yeonjoong još uvijek nije uspio oporaviti fajlove.

Jedan od korisnika uspio je da dobije poruku od Google-a, u kojoj se potvrđuje da je problem zahvatio više korisnika: „Ovo sada istražuju naši inženjeri proizvoda, a mi takođe čekamo analizu osnovnog uzroka o tome kako to možemo popraviti.“ Budući da se još uvijek istražuje, inženjeri ne znaju kada će to biti riješeno.

Problem je očigledno veoma nezgodan jer se na primjer jedan korisnik požalio da je tabela troškova njegove kompanije, koju su redovno ažurirali, nestala i tako izgubili sve podatke za posljednjih 5 godina.

Neki su se korisnici na forumima žalili da Google podrška ne može da im pomogne. Drugi su tvrdili da su ipak pronašli rješenje koristeći starije verzije desktop aplikacije. Google taj postupak ne preporučuje. Oni ističu da korisnici treba da budu izuzetno oprezni jer korišćenje takvih rješenja može da izazove novu štetu i dodatno ugrozi datoteke. Umjesto toga, rečeno im je da prvo naprave lokalnu rezervnu kopiju cijelog Google diska dok se ne pronađe rješenje za problem.