Programeri su nekoć bili izrazito traženi jer su posjedovali rijetke vještine, zatim kako je taj posao bio unosan sve je više ljudi odlazilo u tu branšu.
Proširilo se i tržište kako je potreba društva za digitalizacijom postala sve veća, tako da su broj radnim mjesta napredovao s brojem programera, zbog čega su plaće u ovom polju ostale prilično visoke.
Međutim, stručnjaci smatraju kako će razvojem umjetne inteligencije koja znatno olakšava programiranje, cijena njihovog rada pasti, a tron će zauzeti ljudi s drugim znanjima i vještinama.
Pobornik tog stava je i Terry Petzold koji se već 25 godina bavi regrutiranjem izvršnih kadrova u tehnološkom sektoru. On smatra da su digitalne vještine danas važne u svim industrijama i da će uskoro ući u opću edukaciju.
Smatra da će uskoro važnija postati emocionalna inteligencija, odnosno sposobnost kontrole vlastitih osjećaja i razumijevanja osjećaja drugih. Ove vještine olakšavaju upravljanje odnosima na radnom mjestu i čine zaposlenike produktivnijima.
Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom spremni su davati i primati konstruktivne savjete i lakše rješavaju sukobe. Suradljivi su i imaju osjećaj za pregovaranje, što su važne vještine za vođu tima ili šefa tvrtke. Sve važnije postaju i vještine prezentiranja ideja, koje nisu važne samo u prodaju, već i u komunikaciji s kolegama i nadređenima.
Neka od područja u kojima su te vještine najistaknutije su pozicije menadžera i vođa timova. Kod ovih zanimanja posebno je važna izgradnja povjerenja sa zaposlenicima, ali i donošenje uravnoteženih i promišljenih odluka.
Emocionalna inteligencija važna je i kod prodaje i pregovaranja. Posebno se tu cijeni razumijevanje potreba klijenata, čitanje neverbalnih signala i prilagodba pristupa kako bi se ostvario najbolji mogući rezultat i održala pozitivna komunikacija. U ovu skupinu zanimanja spadaju i marketinški stručnjaci i prodajni predstavnici, pogotovo za velike firme.
Osobe koje se mogu staviti u ulogu drugih mogu bolje izbjegavati stereotipe i donositi mudre odluke. Razumijevanje potreba drugih ljudi dobar je alat za komunikaciju. Osobe s visokom emocionalnom inteligencijom posjeduju dvije vještine koje su izuzetno važne na poslu, a to su aktivno i empatično slušanje i pronalaženje obostrano korisnih rješenja. Čak i ako osoba s visokom emocionalnom inteligencijom nije u vodećoj poziciji, veliki je benefit imati takvu osobu u timu, jer će svojim savjetima doprinijeti motivaciji i produktivnosti cijele ekipe, piše zagreb.info.