Ekonomija

Prodaja Golfa u drastičnom padu, VW razmišlja o skraćivanju radne sedmice

Volkswagen Golf je nekoć bio nositelj prodaje giganta iz Wolfsburga

FOTO: VOLKSWAGEN
FOTO: VOLKSWAGEN

Prvi Golf s proizvodne trake sišao je 1974. godine, a od tada ih je proizvedeno više od 37 miliona. To je daleko najpopularniji automobil u povijesti tvrtke, znatno nadmašivši Bubu (21,5 miliona) i Polo (20 milijona). No, sudeći po aktualnim rezultatima, tržišni vrhunac Golfa daleko je iza nas. 

Reuters je dobio uvid u interni dokument i izvještava da je 2015. godine proizvedeno više od milijun Golfova (hatchback i karavan) na globalnoj razini, dok je prošle godine proizvedeno tek nešto više od 300.000 primjeraka. Za 2025. projicira se daljnji pad – proizvodnja od samo 250.000 vozila. U samo deset godina proizvodnja se smanjila za čak 75%. Predsjednica radničkog vijeća Daniela Cavallo izjavila je za agenciju da će situacija biti još gora: “Trend je nezaustavljiv pad. Golf mora otići u Meksiko.”

Zašto Golf sve teže prolazi na tržištu? 

Postoji nekoliko čimbenika koji su presudili Golfu. Rani softverski problemi s modelom osme generacije vjerojatno su utjecali na potražnju. Brzo su stigle i informacije o padu kvalitete unutrašnjosti u usporedbi s izvrsnim prethodnikom, modelom sedme generacije. Nije pomoglo ni uklanjanje većine fizičkih kontrola, piše index.hr.

Kupcima se nisu svidjeli ni klizni dodirni elementi ispod ekrana, a kapacitivne tipke na skupljim verzijama prije redizajna mogle su dodatno odbiti neke kupce.

No ne treba zaboraviti da živimo u eri SUV i crossover vozila. T-Roc je zapravo crossover verzija Golfa, a gotovo je jednako popularan kao i hatchback verzija u Europi. Prema podacima Dataforcea, prošle je godine u Europi prodano 216.549 Golfova – samo 13.000 više nego T-Rocova. Spomenimo i T-Roc Cabriolet, koji sasvim solidno kotira na tržištu modela bez krova. 

FOTO: FILIP SINGER/EPA
FOTO: FILIP SINGER/EPA

Skraćena radna sedmica?

Volkswagen planira premjestiti proizvodnju benzinskog Golfa iz Wolfsburga u Pueblu u Meksiku, počevši od 2027. Kad se to dogodi, Cavallo ne isključuje mogućnost uvođenja četverodnevnog radnog tjedna u njemačkom pogonu, gdje se trenutačno proizvode Tiguan i već zastarjeli Touran.

Golf bi se trebao vratiti u Wolfsburg s devetom generacijom – potpuno električnim modelom na posebnoj platformi – do kraja desetljeća. Tamo će se proizvoditi i električni T-Roc.

U međuvremenu, štednja je u punom jeku. VW planira do kraja desetljeća u Njemačkoj ukinuti 35.000 radnih mjesta. Reuters izvještava da je više od 20.000 radnika već ugovorno pristalo na odlazak u sljedećih pet godina. Do 2030. tvrtka planira smanjiti godišnju proizvodnju u Njemačkoj za 700.000 vozila, a velik dio tog smanjenja dolazit će upravo zbog premještanja proizvodnje Golfa u Meksiko.