Prošle sedmice vozarine za supertankere kapaciteta dva miliona barela više su nego udvostručene, premašivši 60.000 dolara dnevno.
U četvrtak iznosile su 50.000 dolara dnevno, pokazuju podaci o prevozu tereta.
“Vozarine za tankere ponovo su krenule silaznom putanjom nakon što su Izrael i Iran obustavili neprijateljstva”, piše analitičar Jefferiesa Omar Nokta, prenosi HINA.
Tel Aviv je prije dvije sedmice napao iranska nuklearna postrojenja i vojni vrh, a Teheran je odgovorio ispaljivanjem projektila na vojne mete u Izraelu. U noći sa subote na nedjelju u rat se uključio i SAD napadom na iranska nuklearna postrojenja u Fordou, Natanzu i Isfahanu. Iran je uzvratio napadom na američku vojnu bazu u Kataru.
Američki predsjednik Donald Trump objavio je nakon toga primirje između Irana i Izraela, a Tel Aviv i Teheran prihvatili su inicijativu.
Sukob je izazvao zabrinutost da bi Iran mogao zatvoriti Hormuški moreuz kojim prolazi oko 18 do 20 miliona barela nafte i naftnih proizvoda dnevno. Količina odgovara otprilike petini svjetske potrošnje.
Strahovanja su se u međuvremenu stišala pa je tako Ministarstvo pomorstva Grčke u četvrtak ublažilo odredbe za svoju trgovačku flotu i više im ne savjetuje da prijavljuju putovanja kroz Hormuški moreuz budući “da se situacija poboljšala”.
Premije osiguranja pošiljki iz Perzijskog zaljeva od ratnog rizika bile su u ponedjeljak dostigle čak 0,5 posto vrijednosti broda da bi se u međuvremenu spustile na 0,35 do 0,45 posto, rekli su izvori. U proteklim mjesecima bile su iznosile oko 0,3 posto.
“Premije osiguranja od rata još su uvijek visoke, ali puno osiguravatelja specijalizovanih za ratne rizike sada ih je spremno pokriti, što u kombinaciji s poboljšanom političkom situacijom sve više spušta vozarine”, rekao je David Smith iz osiguravajuće kuće McGill and Partners.
Vozarine za brodove na putu u Perzijski zaljev osjetno su pale zahvaljujući sporazumu o primirju između Izraela i Irana, rekli su izvori u brodarskom i u sektoru osiguranja.
Prošle sedmice vozarine za supertankere kapaciteta dva miliona barela više su nego udvostručene, premašivši 60.000 dolara dnevno.
U četvrtak iznosile su 50.000 dolara dnevno, pokazuju podaci o prevozu tereta.
“Vozarine za tankere ponovo su krenule silaznom putanjom nakon što su Izrael i Iran obustavili neprijateljstva”, piše analitičar Jefferiesa Omar Nokta, prenosi HINA.
Tel Aviv je prije dvije sedmice napao iranska nuklearna postrojenja i vojni vrh, a Teheran je odgovorio ispaljivanjem projektila na vojne mete u Izraelu. U noći sa subote na nedjelju u rat se uključio i SAD napadom na iranska nuklearna postrojenja u Fordou, Natanzu i Isfahanu. Iran je uzvratio napadom na američku vojnu bazu u Kataru.
Američki predsjednik Donald Trump objavio je nakon toga primirje između Irana i Izraela, a Tel Aviv i Teheran prihvatili su inicijativu.
Sukob je izazvao zabrinutost da bi Iran mogao zatvoriti Hormuški moreuz kojim prolazi oko 18 do 20 miliona barela nafte i naftnih proizvoda dnevno. Količina odgovara otprilike petini svjetske potrošnje.
Strahovanja su se u međuvremenu stišala pa je tako Ministarstvo pomorstva Grčke u četvrtak ublažilo odredbe za svoju trgovačku flotu i više im ne savjetuje da prijavljuju putovanja kroz Hormuški moreuz budući “da se situacija poboljšala”.
Premije osiguranja pošiljki iz Perzijskog zaljeva od ratnog rizika bile su u ponedjeljak dostigle čak 0,5 posto vrijednosti broda da bi se u međuvremenu spustile na 0,35 do 0,45 posto, rekli su izvori. U proteklim mjesecima bile su iznosile oko 0,3 posto.
“Premije osiguranja od rata još su uvijek visoke, ali puno osiguravatelja specijalizovanih za ratne rizike sada ih je spremno pokriti, što u kombinaciji s poboljšanom političkom situacijom sve više spušta vozarine”, rekao je David Smith iz osiguravajuće kuće McGill and Partners.