Dok transportna industrija na rubu iscrpljenosti čeka sistemske odgovore, sa najvišeg nivoa vlasti stižu tek nagovještaji rješenja ali bez konkretnog ishoda. Ni nova sjednica Vijeća ministara, održana u srijedu i protegnuta na više sati, nije iznjedrila ništa više od još jedne najave sastanka.
Sastanak sa prevoznicima zakazan je za 30. maj, a do tada – status quo. Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto poručuje da će tri nadležna resora uskladiti aktivnosti, kako bi zajednički nastupili pred evropskim partnerima.
“Pripremit ćemo zajednički pristup i to prezentovati međunarodnim institucijama”, kazao je Forto, ne otkrivajući precizne korake, izvještava BHRT.
Retorika bez konkretizacije
Izjava predsjedavajuće Savjeta ministara Borjane Krišto ide u sličnom pravcu – pojačanje aktivnosti i diplomatski angažman, uz očekivanje pomaka.
“Imamo zadatak da ovo pitanje otvorimo pred EU institucijama i u regiji. Čini mi se da se polako pojavljuju konture mogućeg rješenja”, izjavila je Krišto.
Međutim, konkretnost izostaje, a teret čekanja ponovo pada na one koji trpe ekonomske posljedice – prevoznike.
Republika Srpska: Entitetski pristup reformama
Za razliku od državnog nivoa, gdje preovladava institucionalna tromost, prevoznici su dobili određene signale iz Banja Luke. Na sastanku sa Vladom Republike Srpske dogovoreno je da se do jeseni krene u realizaciju traženih mjera: smanjenje fiskalnih opterećenja, priznavanje izvoznog statusa sektora, subvencije za ekološka vozila, te prenos poreskih olakšica na petogodišnji period.
Ipak, ostaje nejasno koliko će brzo i efikasno ove mjere biti pretočene u praksu.
Ultimatum iz sektora: Imena će biti objavljena
U međuvremenu, strpljenje prevoznika je na izmaku. Velibor Peulić iz „Konzorcijuma logistika BiH“ najavio je odlučan korak: javno prozivanje odgovornih.
“Zaključno sa 1. junom, objavićemo imena svih onih koji su – aktivno ili pasivno – kočili procese. Kad se aktivira tzv. francuski model, biće jasno ko nije radio svoj posao”, rekao je Peulić.
Odluku o objavi donosi Plenum, koji će zasjedati upravo tog dana. Prevoznici time žele izvršiti pritisak i jasno staviti do znanja da više neće tolerisati institucionalnu neodgovornost.
U trenutku kada se očekuju konkretne mjere, akteri iz vlasti nude retoriku, dok sektor transporta iz dana u dan gubi strpljenje i resurse. Da li će 30. maj donijeti promjenu narativa – ili će 1. juni označiti početak javnog razotkrivanja političke (ne)odgovornosti?