Ekonomija

Premium turizam u Hrvatskoj u usponu

Uprkos brojnim geopolitičkim i gospodarskim izazovima, turistička predsezona u Hrvatskoj protiče dobro.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
ilustracija

April je bio vrlo uspješan, najviše zbog uskrsnih blagdana, pa je zabilježen rast u dolascima od čak 14 posto, a u noćenjima 17 posto. U prva četiri mjeseca ove godine Hrvatsku je posjetilo dva miliona 270 hiljada turista, tri posto više nego u istom razdoblju lani. 

Rastao je i broj noćenja, ostvareno ih je šest miliona i 400 hiljada, četiri posto više nego u prva četiri mjeseca prošle godine. Za uspješnost sezone sve više postaje važan takozvani “premium” segment smještajne ponude, u kojem je prošle godine ostvarena zarada od milijardu 400 miliona eura…

Sve više turista koji dolaze u Hrvatsku bira hotele, kampove, marine i agencije koje nude individualan pristup i doživljaj putovanja.

– Mi smo trenutačno na deset posto dolazaka premium gostiju do 2027. Cilj je da budemo na 20 posto dolazaka ono što možemo reći da nam nedostaju još smještajnih kapaciteta u pogledu premium segmenta, tu primarno mislimo na hotele, vile, kampove i marine, dodaje Andrea Vukojević, direktorica Sektora za turizma HGK.

A posjećenost i noćenja u predsezoni zasad stoje dobro, iako brojni geopolitički i gospodarski problemi prijete uspjehu sezone.

– Može se lako dogoditi da tijekom ove godine ili krajem ove godine Europa bude u nekakvoj snažnoj stagnaciji ili čak i u recesiji što naravno ne ide u prilog raspoloživosti potrošača, ne ide u prilog turizmu tako da onaj glavni dio turističke godine je itekako izazovan, zaključuje Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.