BiH

Predstavljena publikacija 'Uloga lokalnih medija i društvenih mreža tokom izbora' (FOTO)

Mediacentar Sarajevo, uz podršku Vlade Velike Britanije, organizirao je danas konferenciju "Uloga lokalnih medija i društvenih mreža tokom izbora" povodom predstavljanja nove istraživačke publikacije.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Nakon desetomjesečnog istraživačkog rada, Mediacentar Sarajevo je realizirao opsežnu analizu načina na koji su lokalni mediji izvještavali tokom Lokalnih izbora 2024. i kako su kandidati i kandidatkinje koristili društvene mreže.

– Potrebno je nastaviti intenzivno raditi na dodatnim doradama zakonodavnog regulatornog okvira u Bosni i Hercegovini, kako bi imali odgovarajući okvir koji je usklađen sa načinima kako se medijski sadržaji danas proizvode, a sve u interesu zaštite integriteta izbornog procesa – kazala je izvršna direktorica Mediacentra Sarajevo Maida Muminović. 

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Urednica i autorica publikacije Anida Sokol naglasila je da je u u monitoringu medija i društvenih mreža te u izradi analize učestvovalo šesnaest istraživača, autora i urednika, a praćeno je medijsko izvještavanje 38 lokalnih medija, te 21 facebook profil političkih subjekata.

– Pored detaljne analize rezultata monitoringa, u publikaciji su dublje istražene manipulativne prakse poput funkcionerskih kampanja, indirektne promocije, skrivenog političkog oglašavanja i zloupotrebe djece za političku promociju. Također, analiziran je zakonodavni okvir za rad medija u izbornom periodu u BiH – kazala je Sokol.

Naglašeno je da publikacija pokazuje da, uprkos određenim izmjenama Izbornog zakona, praksa medija ostaje nepromijenjena.

– Politički subjekti zloupotrebljavaju prostor u lokalnim medijima za skrivenu političku promociju, dok građani ostaju uskraćeni za kritičke osvrte i analize programa i kandidata. Ovakvi rezultati postavljaju pitanje na osnovu kojih informacija građani donose odluke i šta je potrebno preduzeti kako bi se ojačao integritet narednog izbornog procesa – istakla je.

Rečeno je da su jačanje integriteta izbornog procesa te dostupnost pouzdanih i pluralističkih informacija naročito važni u periodu kada se prostor za djelovanje medija i civilnog društva sve više sužava.

– Podaci pokazuju da smo u toku kampanje imali 25 posto funkcionerske kampanje, što je na televizijskim i radio stanicama čak 58 posto svog analazirianog sadržaja – kazala je Sokol.