Vozače širom BiH u posljednje vrijeme raduju dobre vijesti, cijene goriva padaju i trenutno su najniže u proteklih nekoliko godina. Sada se mnogi pitaju: Šta stoji iza ovog trenda i hoće li cijene dizela i benzina pasti ispod dvije marke?
Glavni razlog za pad cijena goriva jeste dobro poznati zakon ponude i potražnje. Ali, tome svakako doprinosi i više faktora: trgovinski ratovi, značajno slabljenje dolara, te sve veći broj električnih vozila koja sve više osvajaju tržište.
Zbog svega toga, pale su cijene na svjetskim berzama, što se direktno odrazilo i na nabavne i maloprodajne cijene goriva.
Osim globalnih faktora, značajnu ulogu imaju i domaće prilike. Nogometnim riječnikom rečeno, tržišna utakmica odvija se unutar dozvoljenih, ali ograničenih marži. I dok cijene goriva idu prema dolje, građani se s pravom pitaju: Šta nas čeka u narednim mjesecima?
Jedan ekonomski analitičar navodi da ga mediji uglavnom zovu kad gorivo poskupi, dok ovakve situacije dobiju manje pažnje. Naglašava da su cijene nafte i naftnih derivata stalno pod lupom javnosti.
Kada cijene goriva porastu, u BiH to redovno povuče rast cijena drugih roba i usluga. Međutim, kada gorivo pojeftini, ostali proizvodi obično ne slijede taj trend.
Stručnjaci napominju da cijene usluga i osnovnih prehrambenih proizvoda nisu direktno vezane za cijenu goriva. Građani su sretni zbog ovih promjena, ali ne očekuju lančanu reakciju i pojeftinjenje osnovnih životnih potrepština.
Povezanost cijena goriva s ostalim proizvodima i uslugama nije uvijek jednostavna. Ipak, građani se nadaju da će ovaj trend padanja cijena goriva barem malo olakšati svakodnevne troškove.
S obzirom da BiH nema vlastitu naftu, ovisna je o svjetskom tržištu, a jedina domaća mjera koja bi mogla pomoći jeste smanjenje državnih nameta kako bi građani osjetili konkretne koristi od jeftinijeg goriva.