U prvih pet dana kolovoza došlo je 842,3 hiljade turista ili šest posto više nego u istim danima lani.
Unatoč nešto slabijim dolascima turista u julu, ukupno ih je u prvih sedam mjeseci ove godine došlo tri posto više nego u istim mjesecima prošle godine ili gotovo 12 miliona, a ostvarili su jedan posto više noćenja ili 54,7 miliona, izvijestila je Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
Usprkos relativno dobrim brojkama, vidljiv je manjak gostiju u restoranima diljem Jadrana. Neki izvori spominju pad od čak 50 posto na otocima, 30 posto u Istri i 10 do 20 posto u Dalmaciji. Građani koji borave na moru također komentiraju lošu popunjenost.
“Bili smo sedam dana u Istri i dva puta izašli u restoran na ručak. Oba puta većina restorana je zjapila prazna, iako je bilo vrijeme ručka”, rekla nam je čitateljica za dnevno.hr.
Zbog čega je to tako možda je najbolje objasnio vlasnik jednog zagrebačkog koktel bara u razgovoru za Plavu kamenicu.
Prema njegovim podacima proizvodna cijena pojedinog koktela iznosi između 1,85 i 2,15 eura. U Zagrebu većina koktela košta između sedam i deset eura, dok kokteli u kojima stoji pravi šampanjac koštaju 11 eura. Riječ je o marži između 300 i 350 eura po koktelu.
Na Jadranu je situacija drugačija, te se kokteli sa sastojcima sličnog cjenovnog ranga koštaju između 14 i 18 eura ili više. U tom slučaju je riječ o marži od 750 do 1200 posto. Kako piše dnevno.hr ovo je čista prevara, to mogu samo Hrvati, nešto što košta manje od dva eura, a naplaćuju više od 18.
Kakva je situacija u Španije je objasnila jedna naša čitateljica koja je provela godišnji odmor u španjolskoj Alicanteu. “Kokteli su svugdje četiri do šest eura u glavnim turističkim ulicama, nisam nigdje vidjela da je skuplje”, komentirala je cijene u turističkoj destinaciji.