Više se vjeruje komentarima gostiju nego objavama koje kreira vlasnik objekta. Svjesni su toga i šibenski turistički djelatnici koji se, kažu, uvijek trude ugoditi svakom gostu.
Internet pamti sve. A digitalna “knjiga” pokuda i pohvala čitano je štivo. Alat kada se slaže plan puta.
– Čitamo recenzije, gledamo jesu li dobre ili ne, i istina je – uvelike utječu na odluku, kaže Michel, gost iz Francuske.
E-preporuci većina turista vjeruje. Pa prije rezervacije sve “provlače” kroz tražilicu.
– Istraživanje pokazuje da preko 90 posto putnika čita recenzije prije nego što donese odluku. Čak 3/4 ljudi navodi da im recenzije direktno utječu na izbor, kaže Maja Sulje, direktorica marketinške agencije, Šibenik.
Na Mreži se otkriva, inspirira. I komentira – bez rukavica.
Turistički sektor ističe: reputacija na internetu “prodaje” destinaciju, mjesta gdje valja piti, jesti i spavati.
Gradi se turistički ugled oduvijek “oči u oči” – na terenu. Danas i online.
– Online promocija je najvažnija. Živimo u vrijeme društvenih mreža, rezervacijskih platformi i mislim da je to 90 posto slučajeva zapravo kanal prodaje svih naših kapaciteta, ističe Josip Brnadić, iznajmljivač, Šibenik.
No, ne “skrolaju” po digitalnom prostoru svi. Takvi radije uče na vlastitoj koži.
– Radim u turizmu pa znam da recenzije nekad pišu i prijatelji te prijatelji prijatelja. Draže mi je stvoriti vlastito mišljenje. Gledam gdje i što jedu domaći – i tako biram restoran, kaže Nathalie Laine, gošća iz Francuske.
Kvaliteta se brzo prepozna. Gosti je cijene. I vraćaju se opet.
Pozitivne recenzije dobre su za utržak. Jer s lajkovima gomilaju se i rezervacije.
– Dosta se gleda i na ambijent, na samu poslugu, na kvalitetu hrane, na sam pristup tim gostima. Tako da gledaju praktički na sve, kaže Tomislav Biluš, ugostitelj, Šibenik, prenosi HRT.
Virtualan glas, daleko se čuje. Širi još brže! Zadovoljan gost stoga je moćan marketinški instrument.