BiH

Ocjene bez kriterija, nastavnici bez motivacije: Gdje vodi bh. obrazovanje?

Prvi upisni rok u srednje škole u BiH je završen, a pred učenicima i roditeljima je i drugi rok.

djeca u školi
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Šta učenici najčešće biraju, koji su trendovi upisa i prate li mladi deficitarna zanimanja, bila su neka od pitanja u emisiji „Novi dan“, u kojoj je gostovao Namir Ibrahimović, program menadžer Centra za obrazovne inicijative Step by Step.

Ibrahimović je istakao kako su ocjene u školama dovedene do apsurda, jer ne postoje jasni kriteriji na osnovu kojih bi se ocjene dodjeljivale. Nastavnici često imaju pravo davati ocjene bez obrazloženja, dok roditelji imaju nerealna očekivanja i ne dobijaju pravu sliku o znanju svoje djece.

“Teško je objasniti zašto neko ima trojku, a neko četvorku ili peticu”, rekao je Ibrahimović, naglašavajući da se odgovornost za učenje prebacuje samo na nastavnike, dok roditelji očekuju dobre ocjene bez obzira na realno znanje.

Govoreći o percepciji gimnazije kao prestižne škole, Ibrahimović smatra da bi za ozbiljno planiranje obrazovanja društvo moralo jasno definisati svoju viziju i na osnovu toga podizati kvalitet obrazovanja. Ukazao je i na važan problem:

“Učenici vide kada nastavnici nisu zadovoljni svojim poslom, a loš odnos nastavnika prema učenicima dodatno urušava kvalitet nastave. Iz generacije u generaciju suočavamo se s rastućim problemima, ali nemamo rješenja za bh. društvo”, upozorio je.

Ibrahimović je naglasio i da je prijemni ispit bolji od eksterne mature, jer se eksterni ispiti trenutno svode na prikupljanje dodatnih bodova za selekciju, a ne na stvarnu procjenu školskog obrazovanja.

“Kada bi eksterni ispiti služili kao analiza unutar osnovne škole i koristili se za planiranje promjena, to bi imalo smisla. Nažalost, način na koji se sada sprovodi eksterna matura je karikaturalan – nemamo ozbiljan izvještaj koji pokazuje šta znanje učenika govori o osnovnom obrazovanju”, rekao je.

Upozorio je i da eksterni ispiti učenicima donose samo stres oko pola boda, ali i da prijemni ispit stvara jednako veliku napetost.