IT

YouTube testira način plasiranja oglasa koji je nemoguće blokirati

Nastavlja se "rat" YouTubea protiv onih koji se "švercaju" i ne plaćaju pretplatu za YouTube Premium, a sadržaje gledaju bez reklama, korištenjem nekog od popularnih rješenja za blokiranje oglasa.

FOTO: ILUSTRACIJA/PIXABAY
FOTO: ILUSTRACIJA/PIXABAY
ilustracija

Dosad smo vidjeli već razne poteze, od ukidanja pristupa reprodukciji videa nakon tri videa pogledana bez oglasa, preko neslužbenih akcija usporavanja korisničkog iskustva ili preskakanja cijelog videa sve da bi se korisnike nekako primoralo da pogledaju oglas ili se odluče na plaćanje pretplate, prenosi Bug.hr.

U tom nizu mjera za suzbijanje blokiranja reklama, YouTube je sada otišao i korak dalje. Android Police piše da su neki gledatelji primijetili reklame – ubačene izravno u video sadržaj, i to sa serverske strane. Na taj način preglednik, njegove ekstenzije ili vanjske aplikacije ne mogu razaznati oglas od osnovnog sadržaja, pa ga samim time ne mogu niti blokirati.

Jedna od “žrtava” takvog poteza mogla bi biti i ekstenzija Sponsorblock, koja omogućava preskakanje sponzoriranih segmenata u videima, na temelju njihovog vremena pojavljivanja (timestampa). U slučaju kad YouTube u video ubaci reklame sa serverske strane, dužina videa se mijenja i vremenske se oznake poremete, pa niti taj dodatak više ne funkcionira kako je to zamišljeno.

Za sada je navodno riječ tek o ograničenom eksperimentu, ali onome koji neki već nazivaju “novim dnom” u bespoštednoj borbi protiv blokiranja oglasa. Metoda ubacivanja reklama izravno sa servera u video sadržaj skupa je, komplicirana i daleko zahtjevnija za održavanje od klasičnih načina isporuke marketinškog sadržaja, no, pokaže li se isplativom, ne bi trebalo čuditi ako u jednom trenutku i zaživi u punom opsegu.