Prva uzana ( uskotračna ) željeznička pruga u Bosni i Hercegovini od Bosanskog Broda do Sarajeva građena je etapno od 1878. godine do 1882. godine.5. oktobra 1882. godine stigao je prvi voz u Sarajevo.Već krajem 1878. godine pruga je izgrađena do Dervente, 12.februara 1879. godine došao je prvi voz u Doboj. 22. aprila 1879. godine pruga je izgrađena do Žepča,a 5. juna 1879. godine prvi voz je stigao u Zenicu. Spojna veza-pruga između Slavonskog i Bosanskog Broda u dužini od 3,484 km završena je 5. jula 1879. godine i tako se ova prva uzana bosanskohercegovačka pruga povezala sa prugama Austro-Ugarske monarhije. Kako je pruga etapno građena, tako je etapno i ukidana. Izgradnjom pruge normalnog kolosijeka Šamac-Sarajevo ukinuta je uzana pruga između Doboja i Zenice.1. aprila 1968. godine ukinute su pruge Doboj-Usora-Teslić i Derventa Doboj. Puštanjem u saobraćaj normalne pruge Sarajevo-Ploče 1966. godine ukinuta je uzana pruga Lašva – Sarajevo. 26. maja 1969. godine ukinuta je pruga Bosanski Brod – Derventa,a 1. juna 1975. godine posljednja dionica ove pruge Zenica-Lašva.
Normalna vožnja od Sarajeva do Bosanskog Broda trajala je 9 sati.