Kako je za Fenu rečeno u Ministarstvu trgovine RS, tema sastanaka su analiza efekata kampanja “Društveno odgovorni“, te nastojanje da se udružanja potrošača više uključe u ovu kampanju.
U BiH se na društvenim mrežema već nekoliko dana širi poziv građanima na bojkot kupovine u trgovinama, odlaska u ugostiteljske objekte i točenje goriva 31. januara. Ovaj poziv uslijedio je nakon što su udruženja potrošača u Hrvatskoj isto uradili prethodne sedmice i akciju nastavili.
Poziv na bojkot je i u Srbiji i Crnoj Gori.
Izvršna direktorka Udruženja za zaštitu potrošača “Don“ iz Prijedora Murisa Marić za Fenu kaže da trgovci ovo konačno treba da shvate kao opomenu potrošača. Evo samo nekoliko podataka. Dobit privrede prošle godine je oko pet milijardi KM, cijene svaki dan divljaju, a mi pričamo o plati od 1.000 KM – ocijenila je Marić.
Na pitanje da li se Udruženje “Don“ pridružilo pozivu na sutrašnji bojkot, ona kaže da je termin bojkot “možda teška riječ“ i ponavlja da se to treba shvatiti kao opomena potrošača. Mi smo za institucionalno rješavanje problema – dodaje ona.
Inflacija u RS je, kao u cijeloj BiH, prije tri-četiri godine, nakon početka ratnih dešavanja u Ukrajini, bila čak dvocifrena. Prosječne cijene hrane i osnovnih životnih namirnica su skočile za čak više od 30 odsto. Hrana i sve ostalo potrebno za potrošačku korpu od tada svake godine poskupljuje.
Inflacija u RS je u decembru na godišnjem nivou iznosila 1,9 odsto, dok je hrana u prosjeku skuplja za 4,6 odsto.
Najviše je poskupjela stanarina i to u prosjeku 15,7 odsto, te sve usluge do 7,5 odsto.