Evidentno je da je ova niskoakumulativna grana industrije prošla kroz krizne godine. Zato industrija tekstila, odjeće, kože i obuće mora preći na nove poslovne modele vođene digitalnom i zelenom transformacijom, razvojem društvene odgovornosti, automatizacijom i razvojem i difuzijom inovacija koje će voditi u razvoj novih proizvoda kazao je Lakić.
Istakao je da tranzicija mora smanjiti količinu otpada i primijeniti tehnologije i procese koji smanjuju korištenje resursa. Očekujemo da će se novi modeli zasnivati na principima cirkularne ekonomije koji uključuju smanjenje otpada i zagađenja već u vrijeme dizajna proizvoda, razvoj mogućnosti za bolje održavanje proizvoda i materijala u upotrebi i nakon upotrebe, podržati korištenje obnovljivih resursa – naveo je Lakić.
Prelazak na nove poslovne modele neće biti moguć bez razvoja znanja i otvorenih poslovnih procesa zasnovanih na znanju. Za realizaciju Strategije predviđen je iznos od 38 miliona KM. Upravo razvoj znanja, uvođenje novih tehnologija i otvaranje poslovnih procesa mogu biti mamac za novi zamah i zapošljavanja u ovoj industrijskoj grani. Postizanje ovog cilja mora dovesti do pripremanja i osnaživanja kapaciteta ljudi i preduzeća za promjene, krize pa i poslove budućnosti, te mora osposobiti industriju da se prilagođava tehnološkim promjenama pomoću znanja i kvalitetnog kadra te projekata saradnje – naglasio je Lakić, saopćeno je iz Federalnog ministarstva energije, rudasrtva i industrije.