Region

Kazne već uveliko stižu: Nema više parkiranja oko gradske jezgre Dubrovnika

Dubrovnik je prvi grad u Hrvatskoj koji je uveo zonu Posebnog prometnog režima oko gradske jezgre. Cilj je bio smanjiti gužve - i u tome su uspjeli. 

FOTO: HRT
FOTO: HRT

Sada je još samo na vozačima da ozbiljno shvate kako je ulazak u zonu dopušten samo onima s dozvolom. Već je ispisano hiljadu 700 kazni.

Oko grada nestvaran prizor, nema zastoja, promet teče nesmetano. 

– Otkad je krenula zona u primjenu vidimo da se smanjila gužva za nekih 60, 70 %, kaže Ivica Smoljko, predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika grada Dubrovnika “Plavi taksi”.

Građani Dubrovnika imaju rok prilagodbe do augusta i neće ih se kažnjavati. 

Građani Dubrovnika imaju rok prilagodbe do augusta

Za ostale ako ulaze bez dozvole, ma kako god maštoviti bili, slijedi kazna.

– Imamo puno raznih kršenje prekrivanje tablica, stavljanje naljepnica, skidanje tablica… Kamere prate vozilo unutar zone tako da možemo reagirati na vrijeme, ističe Haris Zelentrović, voditelj Odjela za sigurnost i razvoj pametnog grada.

Kazne su drakonske

Kazne su drakonske, od 260 eura za fizičke osobe do 1320 za pravne osobe. 

Oni koji opetovano ulaze u zonu bez dozvole, a to su najčešće taksisti za svaki ulazak dobit će kaznu. Već imamo i rekordera.

– Jedan gospodarski subjekt je prošao 61 put. Ukupna kazna koju će za taj 61 put platiti doseže vrtoglavi iznos od gotovo 100 tisuća eura što je značajno i moja poruka svima je da će grad Dubrovnik redovito naplaćivati kazne, poručuje Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika.

Na ulasku u zonu još je nesporazuma, no to će se s vremenom riješiti.

– Ima problema, staju ljudi na crvenome na Ilinoj glavici. To je jedan problem, a drugi je što oni koji nemaju dozvolu iskrcavaju ljude na Ilinoj glavici, a trebali bi ih vodit na Pile, pojašnjava taksist Mario Bonačić.

U Odjelu za sigurnost i razvoj pametnog grada imaju pune ruke posla – videokamere – bilježe svaki ulazak u zonu.

– Zona ima 64 kamere kojima se konstantno prati promet u gradu, i to na način da pratimo pojedine dijelove grada. U slučaju da se dogodi neko začepljenje, obavještavamo prometne redare koji hitno dolaze na mjesto da raščiste situaciju, ističe Haris Zelentrović, voditelj Odjela za sigurnost i razvoj pametnog grada.

Ploče i Pile ipak ostaju točke na kojima je nemoguće izbjeći gužvu, a nije ni čudo jer tu su taksisti, pretovarna zona i stajalište autobusa.

Ondje su postavljene dodatne kamere i regulirano je vrijeme zaustavljanja, tko ga prekrši, također plaća kaznu.