Priča o Ray-Banu započela je 1937. godine kada je Bausch & Lomb razvio pilotske sunčane naočale za pilote američkog vojnog zrakoplovstva. Model Wayfarer je uslijedio 1952. godine, postavši simbol pobune kroz holivudske ikone. Međutim, do kraja 1970-ih, oba stila su gubila tlo pod nogama u korist novijih, blještavijih modela.
Godine 1981. Ray-Ban je prodao samo 18.000 pari Wayfarer sunčanih naočala tokom godine i razmatrao je potpuno ukidanje linije. Brend koji je nekada definirao stil i koji su nosili James Dean i Audrey Hepburn 1950-ih ostao je nebitan kako su se modni trendovi udaljavali od njihovih klasičnih dizajna.
Prilikom pomisli na Toma Cruisea mnogi će slavnog glumca zamisliti u kultnim Ray-Ban pilotskim naočalama iz Top Guna, a mnogi ne znaju da je upravo on bio zaslužan za spašavanje brenda koji je ’80-ih bio pred gašenjem.
Priča o Ray-Banu započela je 1937. godine kada je Bausch & Lomb razvio pilotske sunčane naočale za pilote američkog vojnog zrakoplovstva. Model Wayfarer je uslijedio 1952. godine, postavši simbol pobune kroz holivudske ikone. Međutim, do kraja 1970-ih, oba stila su gubila tlo pod nogama u korist novijih, blještavijih modela.
Godine 1981. Ray-Ban je prodao samo 18.000 pari Wayfarer sunčanih naočala tokom godine i razmatrao je potpuno ukidanje linije. Brend koji je nekada definirao stil i koji su nosili James Dean i Audrey Hepburn 1950-ih ostao je nebitan kako su se modni trendovi udaljavali od njihovih klasičnih dizajna.
Suočen s gašenjem Ray-Ban je 1982. godine potpisao ugovor o plasiranju proizvoda vrijedan 50.000 dolara godišnje. Strategija je bila sistematična: preplaviti Hollywood Ray-Ban sunčanim naočalama. Između 1982. i 1987. godine, brend se pojavljivao u preko 60 filmova i TV emisija godišnje.
Članak u časopisu GQ iz 1982. godine pomogao je da se prodaja Wayfarera poveća sa 18.000 na 200.000 pari – značajan napredak, ali i dalje nedovoljan. Međutim, pravi proboj dogodio se 1983. godine s Tomom Cruiseom u filmu “Risky Business”.
Cruise je nosio Ray-Ban Wayfarer model tokom cijelog filma (iako ne, suprotno uvriježenom mišljenju, tokom poznate scene plesa). Kada se “Risky Business” pojavio u kinima Ray-Ban je 1983. godine prodao 360.000 pari Wayfarera, što je povećanje od 2.000 posto.
Tri godine kasnije, “Top Gun” je učinio Ray-Ban vječnim. Cruiseov lik Maverick nosio je klasične Aviator sunčane naočale, utjelovljujući američki herojizam i ležernu muževnost. Prodaja modela Aviator skočila je za 40 posto u sedam mjeseci nakon izlaska filma.
Efekat Toma Cruisea proširio se popularnom kulturom. Do 1986. godine, Ray-Ban naočale su se pojavljivale svuda: “Miami Vice”, “The Breakfast Club” i “Moonlighting”. Muzičari poput Michaela Jacksona, Madonne i Georgea Michaela učinili su ih svojim prepoznatljivim modnim dodacima.
Do 1988. godine, Bausch & Lomb je prodavao 3-4 miliona komada Wayfarer modela godišnje. Ray-Ban se od kompanije naočala koja je imala problema sa poslovanjem transformisao u kulturnu instituciju.
Godišnja investicija od 50.000 dolara uz malo reklame Toma Cruisea transformirala je brend na izdisaju u ikonu vrijednu više milijardi dolara.