Naglasio je da subvencije u ovoj vrsti industrije ne treba tretirati kao trošak.
“Subvencije u avioindustriji nisu trošak za državu nego investicija. Prošle godine sam vodio međunarodni tim stručnjaka iz Velike Britanije gdje smo analizirali ovaj efekat subvencija koje Vlada KS implementira. Rezultat te analize jeste da na 1 uložen euro na subvencije, destinaciji se kroz ekonomiju vraća 15 eura“, kazao je i pojasnio:
“Avioindustrija u Evropi je doživjela zemljotres u koroni i sve se promijenilo nakon 2020. Konkreno u 2023. podaci pokazuju da su 85 posto svih aerodroma u Evropi imali jedan oblik subvencija, odnosno poticaj. To je zato jer je potražnja za avionima veća nego ponuda. Aviokompanije imaju taj luksuz da biraju gdje će da lete“.
“Aerodromi ne plaćaju taksu nego aviokompanije”, kaže Jamakosmanović za N1.
U Evropi je trenutno trend da se ide u liberalizaciju tržišta.
“Ryan Air je rekao da želi otvoriti bazu u Sarajevu, ali ako ostanu te takse oni će odustati od toga. Trenutno je u Evropi trend da se ide u liberalizaciju tržišta i ukidaju se takse kako bi zadržali aviokompanije. Imamo 3.500 aerodroma otprilike i nekih 800 kompanija. Portugal npr. ima pet aerodroma i jedan menadžment koji kontroliše svih pet”.
Ukidanje taksi?
“U kratkom roku volio bih da dođe do ukidanja takse ali mora se riješiti problem finansiranja BHDCA-a. Od te takse, BHDCA godišnje dobije oko šest miliona KM”, kazao je naš gost.
“Mislim da je potrebno napraviti da sva četiri aerodroma imaju jednak tretman i to je to. Ili da svi plaćaju ili niko”, ističe Jamakosmanović.
Kada je riječ o očekivanjima za sarajevski aerodrom, kazao je:
“Aerodrom Sarajevo će ove godine prebaciti dva miliona putnika i to je maksimalni kapacitet. Moramo razmišljati o širenju kapaciteta. To je prilika i za Mostar, Tuzlu i Banjaluku jer potražnja za BiH raste jer smo turistički zanimljiva destinacija”.