Sarajevo

Ima li kraja: Velike gužve u saobraćaju u Sarajevu

Na poboljšanju infrastrukture u Sarajevu svakodnevno se radi.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Intenzivirani su radovi na izgradnji transverzala. Rekonstrukcija sarajevske tramvajske pruge stigla je do Socijalnog. Krajem ove godine stižu i novi tramvaji. Konačno se osjete konkretni pomaci, kažu građani, dok drugi negoduju zbog dugotrajne gradnje.

U sarajevskom naselju Socijalno, radovi u toku. Raskrsnica zatvorena za saobraćaj. Uzrok je to i velikih gužvi u sporednim ulicama.

Više je građanima zasmetalo poskupljenje karte javnog gradskog prevoza. Za redovne linije 1,80KM, za komercijalne 2,30. Iako su nova stajališta na Otoci i Nedžarićima ulila nadu da će i sva ostala osvanuta u novom ruhu, to se neće dogoditi. Barem ne u skorije vrijeme. No, stiže 15 novih tramvaja, krajem ove i tokom sljedeće godine.

“Ići ćemo vrlo brzo u nabavku dodatnih 10 tramvaja, tako da u suštini bi onda imali kontinuitet nastavka dolaska novih tramvaja ne samo u ovoj godini, i idućoj, nego i u 2025. godini. Za ukupan tramvajski saobraćaj u KS, znači od Baščaršije do Hrasnice, kada završimo prugu do Hrasnice treba nam 50 tramvaja tako da imaćemo 25 novih tramvaja do završetka radova pruge Hrasnica”, kazao je Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS.

Osim tramvaja, svi iščekuju i izgradnju devete transverzale, jednog od ključnih projekata u KS. U posljednje vrijeme, intenzivirani su radovi na izgradnji kružnog vijadukta u Boljakovom Potoku.

“Radi se o vrlo skupom projektu, većim iznosima od 20 miliona KM, i složenom iz više razloga, prije svega što se neprekidno odvija saobraćaj. Razlog koji u najvećoj mjeri produžava same rokove radova je činjenica da ustvari se uvijek radi na saobraćajnici koja je u funkciji. Naročito komplikovane faze slijede sada, gdje će saobraćaj morati da se pomjera jer se stubovi za most ili vijadukt nalaze upravo na sadašnjoj saobraćajnici ulici Safeta Zajke”, kazao je Semir Efendić, načelnik Općine Novi Grad Sarajevo.

“A uporedno radimo dva kružna toka koji će spajati devetu transverzalu i ulicu Džemala Bijedića, i još jednom na početku ulicu Džemala Bijedića sa GRAS-om, znači dobijamo jednu potpuno novu cjelinu”, kaže ministar Šteta.

Ostaje nada da će se u predviđenom roku završiti i izgradnja Tunela Kobilja Glava, koji će biti dio Prve transverzale. Da su tranzitne saobraćajnice ključne u sprečavanju gužvi, saglasna je i struka.

“Dakle, ne saobraćajnica koje će povezivati određena naselja u gradu nego tranzitnih saobraćajnica kako bi se sam motorni saobraćaj koji tranzitira obodom grada ili kroz grad, na odgovarajući način ubrzao i izmjestio, jer taj vid saobraćaja najviše zagušuje užu gradsku jezgru”, kazao je Mirzet Sarajlić, sudski vještak saobraćajne struke.

Godine 2018. počela je izgradnja devete transverzale. Nisu se ispoštovali ranije dati rokovi, što zbog rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, loših vremenskih uslova, ali i drugih izazova. No, prema posljednjim riječima nadležnih, završetak ovih radova očekuje se do kraja građevinske sezone, piše N1.