Prema danas objavljenom istraživanju, vrijednost indeksa koji mjeri očekivanja kretanja cijena u Njemačkoj blago je pala sa februarskih 19,3 poena na 18,7 poena.
Ukupna vrijednost indikatora se dobija tako što se procenat kompanija koje žele da snize cijene oduzme od procenta onih koje žele da podignu cijene.
Ako bi sve anketirane kompanije namjeravale da povećaju svoje cijene, bilans bi bio plus 100 poena, a da sve firme planiraju sniženje, on bi iznosio minus 100 poena.
U njemačkom sektoru maloprodaje očekivanja za rast cijena su nešto niža pošto je vrijednost relevantnog indeksa pala sa februarskih 32,8 poena na 29,7 poena u martu.
Očekivanja su nešto niža i u sektorima proizvodnje i građevinarstva.
Nasuprot tome, nešto više kompanija u sektoru usluga planira poskupljenja, a tamo je vrijednost indeksa za nijansu mjesečno porasla sa 26,9 poena na 27 poena, navodi se u izvještaju na veb stranici IFO, prenosi Tanjug.