Bejbi bumeri zauzimaju praktičniji i tradicionalniji pristup vlasništvu nad životinjom, a mlađe generacije vole da se zovu “roditeljima” pasa i mačaka i veoma im je bitno mentalno zdravlje njihovih krznenih prijatelja.
Poređenje ponašanja pripadnika različitih generacija u odnosu na životinje u domu i određivanje koja je od njih najbolja je subjektivno, ali kad se ispituju šire implikacije trendova, učestalost nabavke kućnih ljubimaca kod pripadnika generacije Z otkriva zabrinjavajuću istinu.
“Generacija Z se suočava sa finansijskim problemima i vjerovatnije je da će biti usamljenija u odnosu na prethodne generacije”, izvještava Cuteness, prenosi Telegraf.
Nedavno istraživanje, u kome je učestvovalo više od 23.000 pripadnika generacije Z i milenijalaca, pokazalo je da 42 posto generacije Z kao najveću brigu navodi troškove života, dok je 43 procenta izrazilo zabrinutost zbog svakodnevnih finansija. Sve više ljudi ostaje samo, brak se potiskuje, a kultura “glamurizuje samački život i djeluje na ljude tako da oni duže žele da budu sami”.
Raste i zabrinutost zbog toga što će vještačka inteligencija zamijeniti mnoge ljude na radnim mjestima, a postoje i velike promjene u načinu na koji generacija Z prati medije i nove perspektive o tradicionalnim porodičnim ulogama. Zato se sve više pripadnika ove populacije fokusira na kućne ljubimce u odnosu na porodicu. Ove promjene kod generacije Z nisu u potpunosti negativne, jer je fokus na brizi o životinjama i uslugama koje su im namjenjene značajno porastao.
Bez obzira na to kojoj generaciji pripadate, ljubav prema životinjama u domu je zajednička. Ipak, generacija Z prednjači u kupovini bespotrebnih stvari za ljubimce, od neobičnih odjevnih predmeta do bespotrebnih igračaka i troši više od bilo koje druge generacije – oko 178 dolara mjesečno na svoje ljubimce u 2024. godini. Sa kupovnom moći generacije Z i brojem kućnih ljubimaca koje posjeduje (približno 18,8 miliona kućnih ljubimaca u SAD u 2024. godini), oni pozitivno mijenjaju ekonomiju posvećenu kućnim ljubimcima.
Vlada velika potražnja za veterinarima, veterinarskim tehničarima i poslovima vezanim za ovu granu medicine, zauzimajući prvo mjesto kao najodrživija karijera sa povećanjem od 124 odsto u oglasima za pronalaženje posla u periodu između 2021. i 2024. godine. Interesovanje za putovanja sa kućnim ljubimcima takođe raste, a industrija usluga za kućne životinje procjenjena je na 2,04 milijarde dolara u 2024. godini – predviđa se da će do 2029. godine dostići 3,32 milijarde dolara. Terapije za kućne ljubimce i briga o opštem zdravlju ljubimaca takođe su tržišta u razvoju, vođena sve većim i evoluirajućim stavovima generacije Z i njihovom pristupu vlasništvu nad kućnim ljubimcima.
Porast broja vlasnika kućnih ljubimaca u odnosu na proširenje porodice može biti negativno, jer mnogi osjećaju da im spoljašnji faktori oduzimaju mogućnost odgajanja porodice. Ipak, svi oni koji žele najbolje svojim ljubimcima u domu, danas imaju dostupnu svaku vrstu dobrobiti koje nikad dosad nije bila toliko rasprostranjena i uvažavana.