Forto je nakon sastanka rekao da su razgovarali o pitanjima iz dvije oblasti, od kojih se prva tiče direktne nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa BiH, poput pravilnika o licenciranju, obukama i drugom koje objavljuje ministarstvo i koje direktno utiče na poslovanje prevoznika.
“Dotakli smo se nekih specifičnih stvari koje su u samom pravilniku i u narednom periodu ćemo nastaviti održavati sastanke i eventualno pokrenuti izmjene pravilnika u skladu sa zahtjevima prevoznika. Ne mogu predvidjeti ishod ovog razgovora, ali razgovor je pokrenut”, izjavio je Forto.
Druga oblast, kako je dodao, odnosi se na ponudu koju su dali prevoznicima da kao ministarstvo budu neka vrsta agenta pred drugim resorima, na Vijeću ministara BiH i generalno u javnosti. Napomenuo je da nisu nadležni kada je riječ o tzv. pravilu 90/180 dana, po kojem prevoznici iz BiH u Evropskoj uniji mogu boraviti najviše 90 dana tokom perioda od pola godine, ali i da je obavio desetine razgovora o toj temi.
“Polako se kristalizira način na koji možemo doći do rješenja, a i ministar vanjskih poslova BiH Elmedin Konaković je ovu temu stavio u vrh svojih prioriteta. Ako ovo uspijemo razjasniti s EU možda riješimo problem”, pojasnio je Forto.


Posebno je naglasio značaj interresorne saradnje i regionalnog pristupa tom pitanju.
“Spominjali su se protesti, blokade granica i ja podržavam svaku vrstu protesta, posebno neku vrstu protesta kada je u pitanju boravak vozača u EU, pogotovo ako bi to bio regionalni protest”, rekao je Forto.
Dodao je da će uskoro biti održan ministarski regionalni sastanak kako bi se takvim pristupom pokušalo doći do rješenja.
Zahtjevi prevoznika su poznati od ranije i od državnih institucija se traži reforma sistema licenciranja prevoznika, smanjenje troškova poslovanja kroz model povrata dijela akciza, rasterećenje administrativnih procedura, zaštita prava profesionalnih vozača iz BiH u EU…
Predstavnik Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine Velibor Peulić je rekao da će Upravni odbor Logistike BiH u petak biti informisan o zaključcima ovog kao i sastanaka koje su ranije imali sa ministrom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Stašom Košarcem, te predstavnicima DEI, Ureda za veterinarstvo i UIO.
“Ministar Forto je hrabar čovjek koji će se uhvatiti u koštac s ovim pitanjima koja nisu rješavana 20 godina. Naši vozači su najlošije tretirani u EU, postoje slučajavi da nas hapse i deportuju”, naglasio je Peulić.
Dodao je da je transportna industrija ranije ispunila zahtjeve koji su dosad traženi od EU, te da postoje jednostavna tehnička rješenja.
“Mi imamo pametne tahografe u kojima možemo u sekundi evidentirati koliko je naš vozač boravio u EU. Kad bi se to tehnički primijenilo mi ne bismo imali problem sa boravkom. Jedino, integralno, kao region koji može u jednom momentu popriličan broj miliona tone robe usporiti u lancima snabdijevanja, možemo imati stav. Ako je to jedini izlaz, to će se desiti”, kazao je Peulić.
Osnovni cilj prevoznika, kako je istakao, jeste da se napravi što bolji ambijent, da lanci snabdijevanja ne potpadnu pod transportne kompanije koje nemaju sjedište u BiH, kao i da se zadrže mladi ljudi u zemlji.