“Meta Platforms”, koja gazduje Facebookom, Instagramom i WhatsAppom, kao i Googleova matična kompanija “Alphabet” gube dominaciju od sve jačih konkurenata u ovoj oblasti “Amazona”, “Microsofta” i “Applea”, prenosi Blic.
Prema Insider Intelligenceu, ovo će biti prva godina od 2014. da korporacije koje upravljaju Facebookom i Googleom neće držati većinski udio na tržištu, jer se očekuje da će njihov udio prihoda pasti na 48,4 posto, što će biti njihov peti godišnji pad.
Jerry Dischler, šef reklamnog sektora u Googleu, govorio je za Financial Times o žestokom rivalstvu novih učesnika, zajedno s antimonopolskom kontrolom koju “duguju” američkim i evropskim regulatorima.
Regulatori progone Google zbog navodnog promovisanja svojih proizvoda u odnosu na rivale, dok je “Meta” pod pritužbama da je njegova usluga povjerljivih oglasa nepravedna prema rivalima.
Izvršni direktor “Mete” Mark Zuckerberg krivi Appleove promjene privatnosti za pad Facebooka jer one otežavaju praćenje korisnika i ciljano oglašavanje.
Tu je i činjenica da je popularnost novih korisnika sve veća, a TikTok u vlasništvu kineskog “ByteDancea” je prvi izbor današnje omladine.
Za razliku od kompanija širom svijeta koje smanjuju svoje budžete za oglašavanje kao odgovor na rastuće kamatne stope i visoku inflaciju, tehnološki divovi idu punom brzinom naprijed.
Oni čak udružuju snage kao što su Microsoft i Netflix, koji su još u julu najavili da će izgraditi nivo svog streaming servisa koji podržava oglašavanje.
Donedavno, budžeti za oglase su bili prvi koji su se smanjivali kada tržištima zavladaju strahovi od recesije.
No, s porastom prihoda od reklama, visoka tehnologija prepoznala je važnost oglašavanja i njegov doprinos poslovnom modelu, jer omogućava znatno veće marže.
Čak i “Apple” redefiniše svoju strategiju oglašavanja i udvostručuje svoje poslovanje u digitalnom oglašavanju, a istraživačka grupa “Evercore ISI” očekuje da proizvođač Iphonea ostvari 30 milijardi dolara prihoda od reklama do 2026. godine.