Kultura

Exitov Sea Star Hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 miliona eura izravne koristi

Exitov Sea Star u Umagu u svojih je šest održanih izdanja, od 2017. do 2024. hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 miliona eura izravne koristi.

FOTO: SCREENSHOT/ YOUTUBE/ 
SEA STAR FESTIVAL
FOTO: SCREENSHOT/ YOUTUBE/ SEA STAR FESTIVAL

Uspjeh je time veći jer je riječ o jedinom velikom muzičkom festivalu u Hrvatskoj koji se održava van turističke sezone, ističe se u istraživanju nezavisne agencije TIM Centar.

U šest navedenih izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i mnogim stranim tržištima iznosila je 30.2 miliona eura, što pak u zbiru znači da je Sea Star Hrvatskoj donio više od 70 miliona eura ekonomske i promotivne koristi.

Kroz festivalska vrata ovogodišnjeg Sea Stara u dvije večeri ušlo je više od 44.000 posjetitelja, iz više od 40 zemalja i s 4 kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i BiH, a bilo ih je koji su do Umaga potegli iz Velike Britanije, SAD-a, Australije, Španije i skandinavskih zemalja. Strani gosti činili su 45% posjetitelja festivala. Po brojnosti publike Sea Star je u 2024. dosad bio daleko najposjećeniji muzički događaj u Istri i Primorju, te jedan od dva najposjećenija u cijeloj Hrvatskoj. 

Prema službenim podacima Turističke zajednice grada Umaga za vrijeme trajanja festivala je od 23. do 26. maja 2024. zabilježeno 47.400 noćenja.

Prosječna starost posjetitelja festivala je svega 24 godine, postotak visokoobrazovanih, uključujući i studente je visokih 56%, dok je zaposlenih više od 59%. Čak 92% ispitanika u istraživanju je izjavilo da je u Umag došlo isključivo zbog Sea Stara, a 72,5% je lagunu Stella Maris ocijenilo odličnom festivalskom lokacijom. Trećina posjetitelja je zahvaljujući festivalu prvi put došla u Umag, Ukupna potrošnja je bila nešto veća u odnosu na 2023. godinu. Tako su strani gosti prosječno trošili 567 eura, a gosti iz regije 470 eura, Pritom je primjetno i da se čak 80% gostiju odlučilo za plaćeni smještaj (hoteli, apartmani, kamp).