Prije svega u postupanju, rukovođenju ove kompanije svi smo u obavezi da poštujemo Zakonsku regulativu koja je regulisala rad ove kompanije.
Štete nakon poplava
Zakon o željeznicama FBiH je Lex specialis zakon koji je osnivački akt preduzeća i krovni zakon kojim je regulisan način funkcionisanja kompanije, kao i nadležnosti Vlade FBiH.
Tim Zakonom član 4. stav 2. je regulisano, između ostalog, održavaju probu, vrše rekonstrukciju, modernizaciju pruga u skladus s odlukama Vlade FBiH.
Ono što je posebno istaknuto ovim Zakonom je član 36. stav 8. koji je jako bitan u ovakvim okolnostima koje su nas zadesile 4. oktobra – U vanrednim situaicjama Željeznice FBiH su obavezne da poštuju obavezujuće akte Vlade FBiH.
Obzirom da je Vlada FBiH proglasila vanredno stanje na području FBiH, sve upute u daljnjem radu i funkcionisanju preduzeća se mora koordinirati s Vladom FBiH, resornim ministarstvom i Federalnim štabom Civilne zaštite.
Štete koje su željeznice pretrpjele u ovoj elementarnoj nepogodi su uništenje dijela pruge od stanice Ostrožac do stanice Grabovica dužine 17 kilometara na građevinskim i elektro-energetskim postrojenjima.
Šteta na građevinskim postrojenjima je procijenjena na 3.350 miliona KM, a na elektro-energetskim postrojenjima 400 hiljada KM.
Željeznice FBiH su poduzele sve aktivnosti na uspostavljanju željezničkog saobraćaja. Želim zahvaliti svim radnicima Željeznica FBiH koji su u roku od deset dana 16 kilometara pruge ponovo stavili u funkciju. To pokazuje jednu dobru organizaciju rada, kvalitet radnika koji rade u Željeznicama FBiH.
Ono što nismo mogli da riješimo samostalno – jedno je Komadino Vrelo, a drugo je između Komadinog Vrela i Donje Jablanice gdje je vodena bujica odnijela donji sloj pruge i dva nasipa.
Mi smo po nalogu FBiH na sjednici 5. oktobra, kojoj sam prisustvovao i izložio stanje željezničke infrastrukture u Federaciji BiH. Na toj sjednici Vlada je donijela zahtjeve da napravimo plan sanacije i šteta i plan aktivnosti u poduzimanju u uspostavljanju ponovnog saobraćaja.
Forto nije dobro upućen u rad Željeznica
Upitan hoće li podnijeti ostavku s obzirom da nema podršku Naše stranke, stranke iz čije kvote je došao, odgovorio je:
– Ja nisam ni bio član Naše stranke i mene Naša stranka nije ni kandidovala, već je mene imenovala Vlada FBiH. Ako Vlada FBiH misli da sam prekršio bilo koju odluku ili bilo koji zakonski propis ili da nije zadovoljna mojim radom…, ja sam trenutno vršilac dužnosti i ima mogućnost da svaki dan opozove moj mandat i razriješi me dužnosti. Tako da se ja ne bih osvrtao na mišljenja pojedinih članova Naše stranke ili bilo koje stranke u BiH.
Ministar Forto je rekao da se Džafić pozvao u planu na pogrešan član Zakona i da je predstavio plan gdje nema nikakvog roka.
– Mislim da on nije dovoljno upućen u rad Željeznica FBiH ili ono što ima informacije da mu nisu možda istinito prezentirane pa je on tako djelovao. Da je poslao bilo kakav upit mi bismo mu rado odgovorili.
Ja sam komentarisao Zakon o Željeznicama FBiH. Pogledajte malo član 4., član 36. tog Zakona, član 6. Zakona o finansiranju željezničke infrastrukture i sve će vam biti jasno. Očigledno je ministru možda neko pogrešan član Zakona citirao – odgovorio je Džafić.
Obavijestio Vladu o ponudi privrednika
Pojavila se i informacija da Vlada FBiH nije bila obaviještena o ponudi privrednika da plate obnovu pruge.
– Naravno da smo obavijestili. Sve ponude koje su dolazuile prema Željeznicama, službe su svima poslale upit da se izjasne. Da li da se radi o donatorskim sredstvima u izgradnji ili sredstvima u novcu. Ako dobivamo novac kao donatorsko sredstvo, onda ponovo trebamo ići postupkom javnih nabavki. I zato na sastanku, koji je održan 9. 10., sastanak je bio istog dana u Željeznicama FBiH s privrednicima, pa je poslije kod premijera Federacije BiH.
On je saopćio šta se dešavalo i šta je zaključeno na tom sastanku i da su sve te informacije bile prezentovanu premijeru FBiH a i ministarstvu prometa i komunikacija – izjavio je Džafić.