Sarajevo

E-UPUTNICE ubrzale proces, ali liste čekanja ostaju problem

Zavod zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo je uveo e-uputnice s ciljem da modernizira i ubrza proces naručivanja pacijenata na preglede i tretmane.

e-uputnica
FOTO: ARHIVE

Iako su e-uputnice zamijenile papirne, problemi s listama čekanja i dalje su prisutni, ostavljajući mnoge pacijente nezadovoljnima.

Pročitajte još

Kada je sistem e-uputnica prvi put uspostavljen, sve klinike nisu bile uvezane, a termini su bili dostupni samo za narednih 30 dana. Mustafa Hasaković, stručni savjetnik za kvalitet i nadzor u Zavodu zdravstvenog osiguranja KS, objasnio je da su termini namjerno bili ograničeni iz straha da će se brzo popuniti.

Novi pristup: termini na 180 dana

Zavod zdravstvenog osiguranja, u saradnji s Ministarstvom zdravstva, formirao je radnu grupu koja je svim klinikama naložila da otvore termine za 180 dana unaprijed. Cilj je omogućiti doktorima porodične medicine da lakše naruče pacijente.

Liste čekanja i nedostatak kadra

Ipak, liste čekanja ostaju dugi i problematični. Dr. Alen Pilav, bivši v. d. direktora KCUS-a, istakao je da su na odjelu Radiologije liste čekanja izuzetno duge. Hasaković dodaje da je glavni problem nedostatak medicinskog kadra, a ne samo e-uputnice.

“Prošle godine najduža čekanja bila su za magnetnu rezonancu. Pacijenti često čekaju i do pet mjeseci na pregled, a ukoliko čekanje premaši 90 dana, mogu se obratiti Zavodu za zdravstveno osiguranje kako bi bili preusmjereni u privatne zdravstvene ustanove,” kazao je Hasaković.

Sistem praćenja e-uputnica

Zavod je uveo sistem praćenja e-uputnica putem svoje web stranice, što omogućava pacijentima da prate svoje uputnice, vide termine i liste čekanja. Ovo pruža transparentnost i olakšava proces naručivanja.Procedura i zaštita podataka

Pacijenti se putem Vibera mogu prijaviti za obavijesti o svojim uputnicama, a svi podaci se unose u sistem kako bi pacijenti mogli vidjeti kad i gdje su naručeni. Zaštita ličnih podataka je zagarantirana.

Iako je uvođenje e-uputnica ubrzalo proces naručivanja, osnovni problem dugih lista čekanja ostaje neriješen zbog nedostatka medicinskog kadra. Zavod može pružiti podršku kroz tehnološka rješenja, ali ključne promjene moraju doći iz samih zdravstvenih ustanova i od strane Ministarstva zdravstva FBiH.