Region

Dječja psihijatrica o Prečkom: "Nisam iznenađena. Dolaze nam generacije za koje ne znam kako s njima raditi, sve im je dopušteno..."

Masakr u zagrebačkoj Osnovnoj školi Prečko pokazao je da hrvatski školski sistem nije djelovao preventivno.

FOTO: EPA-EFE/STRINGER
FOTO: EPA-EFE/STRINGER
Arhiva

U napadu je život izgubilo sedmogodišnje dijete, a još pet osoba je povirjeđeno.

Dječja psihijatrica, prof. Katarina Dodig Ćurković izjavila je u razgovoru za Novi list kako smo se samozavaravali da smo bolji od drugih i vjerovali da se ovakve tragedije kod nas neće dogoditi.

“Radim ovo 25 godina i dođe mi da kažem ekipi koja govori kako su to izolirani slučajevi – da konačno upitaju ljude u sustavu, u socijali, policiji, zdravstvu i drugdje, s čim se mi nosimo i koje su naše mogućnosti da išta djelujemo”, kaže.

Bolesno društvo

Prema Dodig Ćurković, problem nije samo u djeci, već u društvu u cjelini koje je ozbiljno bolesno. Naglašava da se sustav suočava s velikim ograničenjima – od nedostatka ovlasti policije i resursa u socijalnoj skrbi do preopterećenosti stručnjaka koji pokušavaju raditi s odgojno zapuštenom djecom.

“Policija je rekla kako nisu iznenađeni, a ja moram reći kako ni ja uopće nisam iznenađena. Ovo je totalno izmaklo kontroli”, dodaje

FOTO: ARHIVA NL
FOTO: ARHIVA NL

Ističe kako permisivni stil odgoja, koji naziva društveno prihvaćenim zapuštanjem djece, doprinosi stvaranju generacija mladih koji prkose, razbijaju, pa čak i dižu noževe, a nitko im ne može ništa.

“Nama dolaze generacije za koje doista ne znam kako s njima raditi. Imaju sva prava, prkose, bezobrazni su, kod kuće razbijaju, a vidimo i dižu noževe. I niko im ne može ništa. Tu imamo dvije situacije, s jedne strane imamo normalne, brižne roditelje koji se trude. Ti roditelji nemaju nikakva prava.

Pročitajte još

I s druge strane imamo generaciju roditelja koji su potpuno neadekvatni, koji se uopće ne brinu o svojoj djeci, a znaju ih imati i po 10 ili više zbog tko zna kojih motivacija”, kaže Katarina Dodig Ćurković.

Dodig Ćurković smatra da dostupnost tehnologije i negativni utjecaj medija također igraju važnu ulogu. Djeca gledaju sadržaje koji glorificiraju agresivnost i neprimjereno ponašanje, dok roditelji često ne postavljaju granice.

Ko je odgovoran?

Na pitanje ima li u svemu tome bitnu ulogu i dostupnost novih tehnologija mladima, pa ponekad i onim vrlo malima, odgovora: “Naravno.”

Prema njezinim riječima, previše se toga njima “ne da”, a ako se digne ton – bit će uznemireni. Druga stvar je, kaže, da gledaju sve i svašta – gledaju gluposti i slušaju psihopate, agresivce koji njima imponiraju kao društveno prihvatljivi i uspješni ljudi.

Profesorica se pita tko uopće može djelovati u ovakvim okolnostima, kada su socijalni radnici, učitelji i policija nemoćni. Zaključuje da je tragedija bila pitanje vremena i upozorava da bi se slične situacije mogle ponoviti.

“Najgore od svega mi je što je sada stradalo nečije dijete. Moglo je to biti moje ili vaše. Šaljemo djecu u školu i strepimo hoće li se vratiti živa”, zaključuje.