IT

Direktor Microsofta pojasnio šta odvaja uspješne ljude od ostalih

Kada je Satja Nadela imenovan za izvršnog direktora Microsofta 2014. godine, on se nije hvalio IQ poenima ili intelektualnim dostignućima.

FOTO: EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS
FOTO: EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS

Shvatio je da biti vođa ne znači samo znati sve odgovore; radilo se o razumijevanju ljudi i izgradnji značajnih veza sa njima.

Da bi bila efikasna i odvojila se od čopora, Nadela je uspjeh sveo na dvije riječi: emocionalna inteligencija.

Na događaju koji je bio veoma zapažen prije skoro deset godina, Nadela se obratio hiljadama studenata na temu njihove budućnosti i mogućnosti. Tokom svog govora govorio je o važnosti razvoja emocionalne inteligencije (EQ): “Na duge staze, EQ nadmašuje IQ”.

Studije pokazuju da kompanije koje daju prioritet emocionalnoj inteligenciji kod svojih radnika doživljavaju veću produktivnost i angažman zaposlenih od onih koje je zanemaruju.

Tamo gdje je tehnološki napredak često u centru pažnje, značaj emocionalne inteligencije ponekad se može previdjeti. Međutim, lideri poput Nadele pokazali su da emocionalna inteligencija nije samo osobina koju je lijepo imati, već i ključni element za postizanje trajnog uspjeha u korporativnom okruženju.

Postoji nekoliko načina na koje lideri i uspješni menadžeri mogu iskoristiti emocionalnu inteligenciju kao snagu za poboljšanje vlastitog učinka.

Dajte ljudima pravo glasa

“Prije dvije decenije prijavio sam se izvršnom direktoru sa EQ-om i naučio vrijednu lekciju koju sam do danas nosio sa sobom. Vodio sam tim kroz izazovan projekat. Pritisak je bio prisutan, a tenzije su bile visoke. Imali smo tihog člana tima koji se borio da pronađe svoj glas usred haosa. Umjesto da energijom buldožera melje naprijed sa svojim vlastitim idejama, izvršni direktor (naš šef) je napravio korak unazad, prišao članu tima i upitao: “Šta Vi mislite?”

Učinak je bio zapanjujući. Lice člana tima se ozarilo i on je počeo da iznosi svoje uvide u problem. Ispostavilo se da ima briljantno rješenje koje prije nije razmatrano. Projekat je doživio veliki uspjeh i svi smo naučili ključnu lekciju: Liderstvo je značilo osnaživanje drugih i vrednovanje njihovih perspektiva”.

Vodite sa autentičnošću

“Emocionalna inteligencija ne znači biti pretjerano sentimentalan ili meka srca. Radi se o razumijevanju emocija, motivacije i težnji ljudi s kojima radite. Radi se o stvaranju okruženja u kojem se svi osjećaju cijenjenim i saslušanim.

Ključno je aktivno slušati, saosjećati i voditi na pažljiv način. To je prepoznavanje i upravljanje vlastitim emocijama, jer se viši menadžer ili vođa koji ne može ili ne želi da upravlja vlastitim osjećajima često bori da efikasno vodi tim.”

Priznajte da ne znate sve

Prilično je neprijatno priznati da nešto ne znate kada ljudi očekuju da imate odgovore. Geri Ridž, predsjednik emeritus kompanije WD-40, imao je kontraintuitivnu perspektivu kada je bio izvršni direktor. Ridž kaže da su ‘ne znam‘ dvije najmoćnije riječi koje je naučio u životu. Kada se pomirio sa činjenicom da ne zna, počeo je da uči i raste.

“Čim shvatite da znate sve, isključite svaku priliku da naučite više i dobijete različita gledišta”, kaže Ridž. “Dakle, ne samo da se osjećam ugodno sa ‘ne znam‘, već se još više danas pitam: ‘Zašto vjerujem u to?’ Jer se svijet tako brzo mijenja.”

Dok istražujete svoj stil vođenja, imajte ovo na umu: pravo liderstvo nije u tome da imate sve odgovore, već u stvaranju prostora za procvat kolektivnog sjaja.

Što se tiče Satje Nadele, on nastavlja da vodi Microsoft kroz emocionalnu inteligenciju, dokazujući da to nije samo moderna i zvučna riječ već moćna sila koja može oblikovati budućnost liderstva u svijetu tehnologije i šire.