Grad Beč, svjestan tih rizika, već dvije godine pruža besplatnu podršku svojim građanima putem besplatne telefonske linije za žrtve internet prevara i drugih oblika cyber napada od krađe novca dozloupotrebe podataka. Na phishing (krađu lozinki) se odnosi 11 posto napada, dok je 11 posto povezano s ucjenama putem e-maila. Ostali pozivi uključuju teme kao što su zaštita podataka i problem sa zlonamjernim softverom.
Putem ove linije do sada je pružena pomoć u 2.080 slučajeva, olakšavajući prve korake u rješavanju problema i usmjeravajući pozive ka profesionalnim savjetnicima.
Član gradske vlade za digitalizaciju, Ulli Sima, naglašava da je online kriminal sve teže prepoznati zbog naprednih tehnologija poput vještačke inteligencije i deepfake-a, tehnologije koja koristi vještačku inteligenciju za manipulaciju lica ili glasa ljudi na videozapisima, tako da osobe na snimcima izgledaju kao da izgovaraju ili rade nešto što nisu zapravo rekli ili uradili.
Grad se trudi biti proaktivan, osiguravajući da nijedan građanin ne ostane bez podrške kada se suoči s ovim izazovima u digitalnom prostoru.
Bosna i Hercegovina nije izuzeta iz ovih izazova. Izvještaji govore o porastu phishing kampanja i lažnihoglasa, dok se i dalje razvija infrastruktura za borbu protiv ovih prijetnji.