Ekonomija

Cijene novih automobila u Njemačkoj rastu brže od prihoda

Kupovina novog automobila postala je manje pristupačna za njemačke potrošače posljednjih godina.

FOTO: ILUSTRACIJA/UNSPLASH
FOTO: ILUSTRACIJA/UNSPLASH

Između 2019. i prošle godine prosječni neto godišnji prihod u Njemačkoj porastao je 24 odsto, dok je prosječna cijena novog automobila skočila oko 40 odsto, prema nedavno objavljenoj studiji, prenosi SEEbiz.

Prosječni neto godišnji prihod u Njemačkoj porastao je s oko 26,1 hiljadu EUR na gotovo 32,4 hiljade EUR između 2019. i prošle godine, dok je prosječna cijena novog automobila skočila s oko 30,2 hiljade EUR na 41,8 hiljada EUR.

U 2019. godini kupcima je trebalo 1,16 godina prihoda za kupovinu novog automobila, a prošle godine ta se brojka povećala na 1,29 godina, prema studiji Olivera Wymana i kompanije za istraživanje tržišta Jato Dynamics.

Gotovo polovina povećanja cijena uzrokovana je prelaskom s vozila s unutrašnjim sagorjevanjem na električna i hibridna vozila. Inflacija i drugi ekonomski faktori takođe su odigrali ulogu, navodi se u studiji njemačke novinske agencije.

Istovremeno, jeftiniji osnovni modeli vozila postali su manje uobičajeni na tržištu, zbog čega sve više potrošača pribjegava finansiranju, leasingu ili kupovinu rabljenih vozila. Prema studiji, prodaja novih automobila u Njemačkoj smanjila se za 22 odsto u analiziranom periodu.

Glavni faktor pri kupovini automobila ostaje cijena, ali nedavna studija njemačkog Fraunhofer instituta pokazala je da se moraju uzeti u obzir ukupni troškovi vlasništva vozila. Institut je procijenio da će vlasnici koji mogu puniti svoje električno vozilo kod kuće ili na poslu nadoknaditi veće troškove kupovine električnog automobila u roku od tri godine zbog nižih troškova rada i održavanja.