BiH

Broj prevezenih putnika na četiri bh. aerodroma vrtoglavo raste

Slike praznih aerodroma i prizemljenih aviona zamijenile su one prebukiranih letova i gužvi na aerodromima

FOTO: AERODROM SARAJEVO / FACEBOOK
FOTO: AERODROM SARAJEVO / FACEBOOK

Slike praznih aerodrome i prizemljenih aviona zamijenile su one prebukiranih letova i gužvi na aerodromima. Napokon možemo reći da se avio saobraćaj oporavio od korona virusa. Mi smo ove sedmice istražili kakvo je stanje na bh. aerodromima. Koji ima najviše a koji bilježi najmanje letova?

Brojke prevezenih putnika kroz četiri bh aerodroma vrtoglavo rastu. Ipak jedan posebno prednjači i obara dosadašnje rekorde to je onaj sa sjedištem u glavnom bh. gradu koji će uskoro prevesti milionitog putnika. U brojkama to znači:

Na sarajevskom aerodromu jedan mjesec se posebno ističe.

– Najprometniji mjesec ne samo u tekućoj godini već u historiji poslovanja aerodrome je mjesec iza nas, mjesec august tokom kojeg je opsluženo ukupno 217. 250 putnika  odnosno 21 posto više u odnosu na 2019 godinu., izjavila je Sabina Kovač, saradnik za informisanje I standardizaciju  Međunarodnog aerodrome Sarajevo.

Ne treba da čude ovako velike brojke putnika koji se odluče putovati Međunarodnim aerodromom u Sarajevo jer upravo ovaj aerodrome je uspostavio saradnju sa najviše aviokompanija. Čak njih 22 redovne, šest kompanija koje obavljaju čarter letove, i povezuju Sarajevo sa 39 svjetskih i Evropskih destinacija.

– Glavni grad Bosne I Hercegovine nikada nije bio bolje povezan sa Evrpom ali I ostatkom svijeta kao što su Velika Britanija, Italija, Francuska, Belgija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Saudijska Arabija, Skandinavske zemlje I brojne druge svjetsje I Evropske destinacije. Veliku ulogu u povezanosti Sarajeva sa ostatkom svijeta ima kompanija Wizz air koja 2017 godine otvorila bazu na sarajevskom aerodromu I time povezala Sarajevo sa brojnim Zapadno evropskim gradovima sa kojima do sada nismo bili povezani, dodala je Kovač.

Drugi po frekventnosti je onaj tuzlanski. Mnogi smatraju da upravo avioni kompanije Wizz air prave tu cifru Ova kompanije ima letove sa čak 14 zemalja. No, tu su i druge aviokompanije ali i charter letovi.

– Imamo 8 destinacija u Njemačkoj. Imamo 4 destinacije u Švedskoj. Po jednu u Danskoj, Austriji. Imamo Bazel koji formalno pravno pripada Francuskoj ali suštinski koristi Švicarska. Još uvijek lete turistički letovi za Antaliju dva puta sedmično. Imamo charter letove za Tursku koji će se završiti sa desetim septembrok ove godine, rekao je Dževad Halilčević, direktor aerodrome Tuzla.

U Tuzlu će od novembra slijetati i avioni kompanije Reneyir, za čije letove zbog povoljnih cijena i mnogobrojnih svjetskih destinacija već vlada veliki interes. A upravo ova aviokompanije Banjalučki aerodrome povezala je sa brojnim evropskim gradovima. Ove destinacije učinile su ovaj aerodrome prometnijim za više od 130.000 putnika nego godinu dana ranije.

Onaj aerodrom koji ima najbolji položaj i najviše potencijala bilježi najgore rezultate. Zračna luka Mostar godinama posluje u gubitku. O razlozima lošeg učinka, rukovodstvo aerodroma nije željelo pred kamerama. Do boljeg upravljanja, do Mostara će milioni putnika još uvijek dolaziti cestom.

No, vratimo se u Sarajevo.  Na ovom aerodromu smo zatekli prepune šaltere i hodnike. Većinom bh građani koji putuju na neku od turističkih destinacija. No, ima i onih kojima je Bosna i Hercegovina domovina pa žele dobru povezanost kako na prekookeanske letove ne bi gubili dragocijeno vrijeme

 Dok brojimo i ispračamo putnike, odbrojavamo dane do početka gradnje dva nova aerodrome u našoj zemlji. Za gradnju onog u Bihaću već je izdvojena velika suma novca, i tu se stalo. U posljednje vrijeme često spominjan je i onaj u Trebinju, čija se gradnja ispolitizirala i čini se koristi samo u političke svrhe. Tu umjesto putnika brojimo izborne poene, piše O Kanal.