Je li riječ o nostalgiji, romantici, avanturi, zanimljivijim putevima ili udobnosti, za svakog je riječ voz izaziva nešto od spomenutog.
U Bosni I Hercegovini je kultura željeznica i vozova je nekako ukorijenjena koja datira još od polovine 19. vijeka. Prva željeznička pruga na području BiH puštena je davne 1872. godine, na relaciji Dobrljin – Banja Luka. Ekspanzija u izgradnji željezničkih pruga nastupila je za vrijeme SFRJ, kada su izgrađene nove pruge a neke od postojećih su modernizovane i elektrificirane.
Moderni talgo vozovi
Rat u Bosni i Hercegovini je uticao na drastičan pad privrednih aktivnosti što se odrazilo na brojke o prevezenoj robi i broju putnika a devastirajući karakter rata se odrazio i na željezničku infrastrukturu.Međutim, voz je i dalje atraktivan izbor, posebno zbog mnogih prirodnih ljepota kojima možete svjedočiti pri svom putovanju.
Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) odnedavno opet voze na jug, odnosno na dobro poznatu relaciju prema moru od Sarajeva do Ploča.
Ekipa Bosnainfo portala se odlučila provozati vozom na jednoj od najljepših ruta od Sarajeva, preko Konjica, Jablanice, Mostara, Čapljine do Ploča, hrvatskog grada u dolini Neretve.
Da bismo izbjegli gužve, kartu smo kupili dan ranije, a prizor sarajevske željezničke stanice koja predstavlja jedno od najznačajnijih ostvarenja bosanskohercegovačke arhitekture iz sredine XX vijeka od strane čeških arhitekata Kohouta, Prohaske, Hacara i drugih, sa smjelom konstrukcijom prednapregnutih paraboličnih hiperboloida iznad hola građevine koji uvijek oduzimaju dah.

Na šalteru nije bilo veće gužve, a za oko nam je zapao stari dobro očuvani Iskrin sat (Slovenačko preduzeće za elektromehaničku, telekomunikacijsku, elektroniku), koji podsjeća na neka stara vremena kada je željeznički saobraćaj pamtio neka bolja vremena.
Rano jutro i željeznička stanica u Sarajevu. Svi užurbano idu ka peronu II gdje čeka novi moderni talgo voz koji je uveden u službu 2016. godine. Čuju se različiti jezici, mnogo je stranih turista, ali i bh. građana. Na ulazu od jednog vagona je službenik željeznica koji pregleda karte i usmjerava putnike.
Smjestili smo se u udobna sjedišta, a voz se već počeo polako puniti i samo se čekala pištaljka otpravnika da krene avantura. Na putu prema moru očarala nas je priroda čija je ljepota neosporiva. Pruga se probija kroz bosanske planine i mnogobrojne tunele, te hercegovačke kanjone uklesane smaragdno zelenom Neretvom, a strani mediji su ovu južnu prugu svrstali u deset najljepših u Evropi i svijetu.
Sjedili smo u putničkom dijelu do restoran vagona, u kojem se mogu naći sva osvježavajuća pića, kao i topli napitci(kafa i čaj). Iako je proteklih dana BiH pogodio toplotni val, to se u vozu nije osjetilo, jer je svaki vagon klimatizovan, a nama je čak u jednom momentu bilo i hladno.

Svako sjedište ima priključak na struju 220 volti, mali uređaj za lični odabir radijskih stanica koje želite slušati putem slušalica, a internet je dostupan tokom cijelog puta s Wi-fi konekcijom, a da sve bude u najboljem redu tu je čovjek iz obezbjeđenja Željeznica. Također, u svakom vagonu vidjeli smo i TV uređaje, koji u trenutku naše vožnje nisu radili.
Lijepo iskustvo
Još jedna pozitivna strana putovanja vozom je ta što možete slobodno hodati. Također, u svakom prolazu između vagona postoje i veoma funkcionalni toaleti, koje mogu koristiti putnici.
Dužih zadržavanja nije bilo, osim jedne nepredviđene situacije, gdje smo se u Konjicu morali zadržati nekih dvadesetak minuta. Nastavak puta je prošao u fantastičnim prizorima hercegovačkih krajolika. Ubrzo se spustismo prema Jablanici, gdje nam se ukazao čuveni most, onaj koji je filmski reditelj Veljko Bulajić srušio za potrebe snimanja čuvenog jugoslovenskog filma ‘Bitka na Neretvi’.

Većina putnika je izašla u Mostaru, zatim u Čapljini, ali su tako i novi pristigli. Nedugo nakon pretposljednje stanice stigao smo u Metkoviću, a zatim i u Ploče, , hrvatski gradu u dolini Neretve. Gdje je naše putovanje završilo, a mi smo se dalje zaputili na jedno od mjesta suncem okupane makarske rivijere da se osvježimo u lijepom Jadranskom moru.
Moramo napomenuti za sve one koji se budu vozili da se pripreme na malo strpljenja prilikom pasoških kontrola na graničnim prelazima.
Uglavnom jedno jako lijepo iskustvo koje toplo preporučujemo svima. Podsjećamo, sezonski putnički voz Sarajevo – Ploče – Sarajevo će biti u funkciji od 28. juna do 1. septembra, petkom, subotom i nedjeljom. Cijena jednosmjerne karte iznosi 25 KM, dok je povratna karta 41,40 KM i vrijedi mjesec dana.

Karte treba kupiti najkasnije dan prije putovanja do 12 sati, a prilikom kupovine potrebno je ostaviti ime i prezime, godinu rođenja i broj pasoša. Karte se mogu kupiti na prodajnim mjestima u Sarajevu, Hadžićima, Konjicu, Mostaru i Čapljini, dok se karte za putovanje iz Ploča kupuju kod konduktera u vozu.
U nastavku možete pogledati fotogaleriju.



