Život

BosnaInfo u Beogradu (II dio): Gradski prijevoz za turiste nemoguća misija, ali ima caka...

Beograd je s godinama i naseljavanjem ljudi iz čitave zemlje i regiona postao pravi sinonim za gužvu.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Od 7 do 9 ujutru, kao i od 4 do 7 popodne je saobraćajni kolaps i vjerovatno pravi pakao na zemlji, što će posvjedočiti i Beograđani koji su jako ljubazni prema turistima (barem prema Bosancima i Hercegovcima).

Pročitajte još

Za kratko vrijeme, koje smo proveli, donosimo vam nekoliko prijedloga za transport u Beogradu, njihovih prednosti i mana, pa na osnovu toga i sami možete zaključiti šta je za vas najbolja preporuka.

Karte se ne mogu kupiti kod vozača

Ono što nas je šokiralo jeste činjenica da se karte za javni gradski prijevoz ne mogu kupiti kod vozača.Kako saznajemo, u Beogradu je od maja ove godine uveden novi sistem javnog prijevoza, a karte se od tada kupuju SMS porukom.

“Papirne karte je moguće kupiti samo na nekoliko mjesta u Beogradu”, potvrdio nam je jedan od vozača autobusa.

Naime, validatori su ukinuti, a karte se ne otkucavaju. Umjesto toga, karta se plaća slanjem SMS poruke, a povratna poruka koju sistem šalje na telefon putnika služi kao potvrda o plaćenoj karti koja se pokazuje kontroloru.

Nas je, iskreno, šokirala činjenica da se ne možemo prebaciti gradskim prijevozom, jer “kartu možete kupiti na nekoliko mjesta” i nije bilo od neke pomoći s obzirom da smo bili u stisci s vremenom.

FOTO:
FOTO:

Putnici SMS šalju na broj 9011, sa tekstom poruke A90, B90 ili C90 u zavisnosti od zone za koju se kupuje karta, pod uslovom da se kupuje karta koja važi 90 minuta od trenutka slanja poruke. Za prvu zonu unosi se A90, za drugu B90, dok se C90 koristi za kartu koja omogućava vožnju u obje zone. Isto je i kad se kupuje dnevna karta, osim što umjesto broja 90 treba upisati broj 1. Pa tako za prvu zonu poruka glasi A1, za drugu B1, a za obje C1. Isti princip važi i za nedjeljnu i mjesečnu kartu, tako što se iza slova A, B ili C unosi broj 7, odnosno broj 30. Pokušali smo poslati SMS poruku, ali bh. operatere ne priznaje. Pa je najbolja opcija kupiti njihovu karticu.

Voze spori i stari trolejbusi

Uslijedio je drugi šok.

Beogradski trolejbusi, za razliku od sarajevskih, su poprilično stari i dotrajali. Pored toga jako su spori, ali su redovni i ne zagađuju životnu sredinu što je njihova jedina, ne i zanemarljiva prednost. 

FOTO:
FOTO:

Koji beogradski taxi preporučujemo?

Najjeftiniji i najsigurniji taxi u Beogradu je definitivno Pink taxi.

Uoči naše posjete ali i prilikom razgovora s građanima glavnog grada Srbije, svi preporučuju upravo ovaj taxi prijevoz. Ukratko, cijene su iste svima.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Ne “divljaju” kada čuju da dolazite iz druge države. To nam je potvrdio i taksista koji nas je prevezao iz Knez Mihailove do našeg hotela.

Kroz razgovor saznajemo da je upravo naš vozač najstariji taksista u gradu. Zanimljiva činjenica je da je ovaj vremešni ali aktivni vozač radio za druga Tita.

“Ja sam vam, deco moja draga, bio Titov bezbednjak 20 godina. Radio sam od 1960. pa sve dok nije umro. Imam četvero dece, po belom svetu, svi fakultetski obrazovani… ja još uvek radim, da bi bio od koristi”, priča nam ovaj veseli taksista.

Upozorio nas je na pomenute lopovluke ostalih taksista i rekao da su ipak oni najpošteniji. Uz startnu cijenu od 270 dinara i tarifu od 96 din/km na teritoriji Beograda, kaže da su najjeftiniji taxi u Beogradu!

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Odvešće vas gdje želite i pritom vam uštedjeti novac!

Upozorio nas je i gdje, prilikom noćnih izlazaka, ne trebamo “zalaziti”. “Pazite se noćnih diskoteka, mračnih ulica, ima dosta kriminala, lopova i jako mnogo prostitucije. Mnogo je prostitutki došlo iz Crne Gore…”, priča nam taksista.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Inače, ako upitate Beograđane gdje da idete, iznenadit ćete se ljubaznošću, oni će vam reći kako se često orijentišu na osnovu nekih od najpoznatijih građevina u gradu, ali i zasigurno dati prijedlog šta sve treba da vidite i naravno gdje je odlično mjesto da jedete.

Mi smo naše istraživanje Beograda započeli iz Knez Mihailove, vječnog mjesta susreta i rastanaka. Više o tome možete čitati na ovom linku.