Vjerujemo da je većina vas mnogo puta registrovala vozilo, a da se niste zapitali za šta tačno sve plaćate registraciju ili jednostavno možda niste obraćali pažnju. Pa tako odete do osiguravajuće kuće, koja obavi “mukotrpni” posao za vas, gdje vam na kraju kažu koliko će vas to sve koštati.
Ipak, troškovi registracije automobile u Bosni i Hercegovini se sastoje od više stavki, uključujući takse, naknade, tehnički pregled, polisu osiguranja i ostale administrativne troškove, dok cijena registracije automobila u BiH zavisi od mnogih faktora, a Bosnainfo je istražila gdje to sve ide novac od vaše registracije.
Troškovi registracije
Visina registracije vozila uključuje godište vozila, snagu motora, vrstu goriva, regije u kojoj se vozilo registruje i slično.
Ukupni troškovi registracije automobila u BiH mogu biti prilično visoki, posebno ako se radi o novijem ili vozilu s većom kubikažom gdje cijena može ići do 1.000 KM.
Također, treba imati na umu da se cijene polisa osiguranja i tehničkog pregleda mogu razlikovati ovisno o osiguravajućoj kući i stanju vozila. Iza osiguravajuće kuće u kojoj smo registrovali auto su nam kazali da je polisa poskupjela za šest posto za razliku od prošle godine.
Uz to treba napomenuti da se troškovi registracije automobila mogu razlikovati ovisno o vrsti vozila i svrsi registracije jer je registracija teretnih vozila skuplja.
Pa onda da krenemo redom:
Portal Bosnainfo je kao uzorak uzela vozilo od 1200 kubika, a za registraciju vozila ovakvih karakteristika izdvojit će te ukupno 484 KM.

Najveći dio novca odlazi na osiguranje 215 KM. Ovaj novac se slijeva u osiguravajuću kuću čija je i polica osiguranja. U slučaju udesa, u kojem naravno niste vi krivi, naplatit će te štetu. Ipak, sa druge strane, ako, recimo, godinama niste imali udes, pare ostaju u osiguravajućim kućama, a vi od toga, praktično, nemate ništa. Mada u nekim kućama, policu dobijete po povoljnijim uslovima u odnosu na nekog ko je imao jedan ili više udesa.
Iduća stavka je porez na motorna vozila. On se računa ovisno o starosti vozila i snazi motora (od 0,005 KM do 1,50 KM) po kubnom centimetru motora. Cijena je na kraju u zavisnosti od godine proizvodnje i ccm vozila od 50 do 250 KM. Mi smo tako platili 50 KM na godište i kubikažu.
Međutim, dobar dio “kolača” odlazi i u državnu kasu u koju se slijevaju milioni. Tako su na spisku putarine, za koje izdvajamo ukupno 60 KM, odnosno za direkciju cesta 24 KM i putarinu za budžet Kantona Sarajevo 36 KM, pa se onda postavlja pitanje gdje ide silni novac s obzirom u kakvom lošem stanju su ceste širom BiH.
Iduća stavka sa našeg spiska odnosi se na ekologiju, odnosno zaštita okoline 15KM i Fond za zaštitu voda 20 KM.
S ovim bi možda bilo sve u redu da država i institucije vode malo bolje brigu o istim, pa ne bi godinama unazad mučili problem sa zagađenim vrelima voda, kontaminiranom okolinom i prirodom.
Prema podacima, svake godine od naknada za okoliš koju plaćaju pravna i fizička lica prilikom svake registracije motornih vozila u budžet Fonda slije se preko 20 miliona KM.
Možda i najkorisnija stavka sa pobrojanog spiska je služba informisanja za koju je potrebno platiti 8 KM. Za ovaj iznos imate pravo dva puta godišnje pozvati pomoć, a imate i benefite prilikom eventualnog šlepanja vozila na kraćim relacijama, mada iz osobnog iskustva za navodeću uslugu iz BIHAMK-a uvijek pitaju jeste li član istog.
Povećan broj registrovanih vozila

Tu je i stiker naljepnica, koju morate istaknuti na vidljivom mjestu (prednja šajba), koja košta 5 maraka. Treba još podsjetiti, da je ukinut zeleni karton, komad papira, bez kojeg prije niste mogli krenuti na put izvan zemlje (plaćao se pet KM). Mada, ukoliko putujete u neke određene zemlje, kao što je Albanija, zeleni karton ponovo morate posjedovati.
Kada sve zbrojimo i uzmemo u obzir veliku inflaciju, ekonomsku krizu u cijeloj Evropi. Ovi troškovi često mogu biti visoki i stvaraju dodatni finansijski teret za vlasnike automobile. Ali, jednostavno u posljednje vrijeme auto je postao prijeka potreba bez koje se ne može.
Treba još napomenuti da je u protekloj 2023. godini u Bosni i Hercegovini ukupno registrovano 1.233.783 drumskih/cestovnih vozila, što u odnosu na 2022. godinu (1.184.758) predstavlja povećanje od 49.025 vozila, odnosno od 4,14%.
U Federaciji Bosne i Hercegovine ukupno je registrovano 740.101 drumskih/cestovnih motornih i priključnih vozila ili 59,99% od ukupnog broja registrovanih drumskih/cestovnih vozila na području BiHRepublici Srpskoj 453.719 ili 36,77 % od ukupnog broja registrovanih drumskih/cestovnih vozila na području BiH.