Svijet

Bivši zvaničnik OceanGatea krivi američku vladu za nesreću s podmornicom Titan

David Lochridge, bivši direktor pomorskih operacija OceanGatea, izjavio je da je nesreća podmornice Titan koja se dogodila u junu 2023. mogla biti spriječena da su žalbe koje je prijavio vlastima bile blagovremeno procijenjene,.

FOTO: EPA
FOTO: EPA

Podmornica Titan je posljednji put zaronila 18. juna 2023. godine, u nedjelju ujutro, i izgubila je kontakt sa svojim brodom za podršku oko dva sata kasnije.

Svaki djelić nade da će pronaći žive članove posade prestao je 22. juna kada je obalna straža objavila da su krhotine podmornice pronađene u blizini mjesta gdje se na dnu okeana nalazi Titanik.

Prema CNN-u, u izjavi na sudu, Lochridge je rekao:

“Ova tragedija je mogla biti spriječena da je Uprava za sigurnost i zdravlje na radu (OSHA) pokušala istražiti žalbe koje sam prijavio mnogo puta”.

Lochridge je izjavio da je pokušao doći do OSHA-e kako bi razgovarao o podmornici Titan, nakon što je otpušten iz kompanije 2018. godine. Želio im je prenijeti duboku zabrinutost za sigurnost podmornice.

Pročitajte još

Istakao je da je razočaran što OSHA nije istražila ove zabrinutosti.

Navodeći da je njegova dužnost u kompaniji da obezbjeđuje sigurnost posade, Lochridge je naveo da smatra da niko osim njega nije kvalifikovan za pilota i da su ti ljudi zadržani u kompaniji radi “predstave”.

“Sve stare ekspedicije koje vidite na društvenim mrežama imale su problema”, rekao je Lochridge, tvrdeći da su aktivnosti kompanije “prevare”.

Navodeći da je prozor podmornice od akrilnog materijala certificiran za dubinu od 1.000 metara, Lochridge je rekao da je rekao OSHA-i da je “OceanGate želio spustiti podmornicu na 4.000 metara”, a da ljude koji su bili u ekspediciji nije obavijestio o karakteristikama prozora.

Lochridge je tvrdio da je kompanija ignorisala zabrinutost proizvođača prozora u vezi sa ovom situacijom i ponudu proizvođača da proizvede prozor koji bi mogao da zaroni do dubine od 13.000 metara.

Optužujući kompaniju da je ignorisala pravila i propise koje su postavili iskusni ljudi, Lochridge je naveo da je kompanija pokušavala da ostvari najveći profit u najkraćem roku.

Lochridge je naglasio da je većina inženjera u timu nedavno završila fakultete, a neki od njih nemaju ni fakultetsko obrazovanje, te da u timu nema iskusnih radnika.

S druge strane, predstavnici kompanije OceanGate odbili su komentirati Lochridgeove izjave.

U podmornici su bili britanski milijarder Hamish Harding, koji je posjedovao kompaniju Action Aviation, pakistanski biznismen Shahzada Dawood i njegov sin Soleiman Dawood, francuski pilot podmornice Paul Henry Nargeolet i Stockton Rush, osnivač i izvršni direktor OceanGatea, koji je bio vlasnik plovila i organizator misije.