Kapetan je nakratko napustio pilotsku kabinu kako bi koristio toalet kada se kopilot onesvijestio tokom leta iz Frankfurta za Sevillu u Španiji 17. februara 2024., navodi se u izvještaju agencije pod nazivom CIAIAC.
U tom trenutku u Airbusu A321 nalazilo se ukupno 199 putnika i šest članova posade, navodi se u izvještaju.
Avion je nastavio stabilan let zbog aktivnog autopilota, no kopilot je nenamjerno upravljao komandama, navodi se u izvještaju. Dodaje se da su tokom tog vremena na snimaču glasa snimljeni zvukovi koji su u skladu s “iznenadnom i teškom onesposobljenošću” kopilota.
Kontrolor leta pokušao je kontaktirati kopilota čak tri puta, ali nije bilo odgovora.
U izvještaju se navodi da se kapetan vratio iz kupaonice i pokušao otvoriti vrata pilotske kabine uobičajenim kodom za otvaranje, koji aktivira zvonjavu u pilotskoj kabini. Kapetan je to pokušao pet puta, a član posade kokpita uputio je interkomski poziv pilotskoj kabini. Budući da nije bilo odgovora, kapetan je upotrijebio kod za hitne slučajeve kako bi dobio pristup i preuzeo kontrolu nad avionom.
CNN se za komentar obratio Lufthansi.
Lufthansa je njemačkoj novinskoj agenciji dpa izjavila da je upoznata s izvještajem o istrazi i da je i njezin odjel za sigurnost letenja proveo istragu, javio je Associated Press. Kompanija nije otkrila rezultate, navela je dpa.
Kopilot je primio prvu pomoć od posade i liječnika, koji je putovao kao putnik, navodi se u izvješćaju. Kopilot se osvijestio i kasnije je rekao da se sjeća da su ga liječili posada i liječnik.
Kapetan je odlučio preusmjeriti let na madridski aerodrom Adolfo Suárez Madrid-Barajas, gdje je sletio otprilike 20 minuta kasnije. Nakon što je stigao u Madrid, kopilot je prebačen u bolnicu gdje je ostao nekoliko sati.
Istraga je utvrdila da je onesposobljenost kopilota bila simptom već postojećeg neurološkog stanja za koje nije znao da ga ima i koje nije uočeno tokom njegovog medicinskog pregleda.
Kopilotu je od tada suspendirana liječnička potvrda, dodaje se.
Španske vlasti opisale su incident kao “vanrednu okolnost” i rekle da su kapetani obučeni za situacije u kojima drugi pilot postane onesposobljen.
Iako rijetko, onesposobljavanje tokom leta – uključujući iznenadnu smrt pilota – događa se, rekao je CIAIAC, pozivajući se na različite izvještaje.
Tijelo je izjavilo da je u bazi podataka izvještaja o događajima u prometu, kojom upravlja Europska komisija, u razdoblju od 2019. do 2024. godine identificiralo 287 slučajeva onesposobljenosti pilota tokom leta.
U izvještaju iz 2004. godine , američka Federalna uprava za zrakoplovstvo identificirala je 39 slučajeva onesposobljenosti tokom leta među američkim pilotima tokom šestogodišnjeg razdoblja između 1993. i 1998. godine.