Amera Marić je za portal Bosnainfo govorila kaligrafiji u Bosni i Hercegovini i svom putu kroz tu umjetnost. Jednostavno rečeno, to je umjetnost lijepog pisanja, ali svakako bih navela jednu profinjeniju i kompletniju definiciju, te citirala riječi h. Alije ibn Ebi Taliba r.a, “Kaligrafija je govor ruke i otmjenost misli” – kazala nam je Marić.
Navodi da se u današnjem vremenu kaligrafijom, na prvu, može baviti svako. Svako ko ima određene preferencije i afinitete prema ovoj umjetnosti.
– Međutim, kako za sve što je vrijedno, tako i za kaligrafiju, prvo je potreban učitelj, to jest određeni vid edukacije. Potrebno je mnogo odricanja i predanosti za bavljenje kaligrafijom – rekla je Marić.
Naglašava da svaki harf zahtijeva posebnu studiju i tehniku ispisivanja, a pisanje kaligrafskih kompozicija zahtijeva smirenost i fokus.




– U kontekstu rečenog i prema mom iskustvu, kaligrafijom se mogu baviti oni koji su predani, istrajni i u ljubavi s kalemom. Mora postojati taj puls, koji razumije bit težnje ka savršenoj kaligrafskoj formi, odnosno težnji ka boljoj verziji sebe – potcrtala je Marić.
Otkud Amera u kaligrafiji? Još kao dijete, negdje sam čula da se sve može izmjeriti harfom. Dakle, u mom poimanju harf je mjerna jedinica svega stvorenog – naglašava Marić.
Prisjetila se svog razrednika u Medresi, profesora Seida Eminovića, koji je često uzimao dvije krede, te onako u par poteza znao uljepšati tablu usklađenim harfovima.
Budilo je to, prisjeća se, posebno osjećanje, kao da su neki mir i čistoća dolazili s tim i preplavljivali učionicu, pored Starog Mosta.
Međutim, njeno prvo ozbiljno upoznavanje s kaligrafijom se dogodilo na kursu kaligrafije, kod našeg najistaknutijeg bh. kaligrafa, profesora Muniba Obradovića.
– Nekoliko godina sam pohađala časove kod profesora Muniba i učila o ovoj lijepoj umjetnosti, i još uvijek učim. Od tada, kaligrafija je za mene mir i mjesto mentalnog balansa – poručuje Marić.
Još od Osmanskog carstva, govori Amera, BiH je važila za zemlju koja ima istaknute kaligrafe i posebno njegujući odnos prema ovoj umjetnosti. Danas se kaligrafija opet popularizira, posebno među mladima. Činjenica da imamo kaligrafe i učitelje poput profesora Obradovića, dr. Hadzimejlića te Hazima Numanagića, dosta optimistično djeluje na misao – rekla je Marić.
Govoreći konkretno za Mostar, na inicijativu profesora Obradovića, 2018. godine osnovali su i Udruženje “Kaligraf”, gdje se kontinuirano održavaju kursevi kaligrafije, a kaligrafija se izučava na tradicionalan način.
Također, dodaje, nije teško primjetiti po društvenim mrežama, da se sve više omladine aktivno bavi kaligrafijom.
– Mislim da se u odnosu na proteklih deset godina itekako podigla svijest o ljepoti i potrebi društva za kaligrafijom. Svakako, vjerujem da će to u budućnosti biti na još većem nivou – zaključila je Marić.