S obzirom na to da su automobili u Bosni i Hercegovini uglavnom uvezeni iz zemalja EU, tako smo provjerili cijene na tržištu Evropske Unije.
Cijene polovnih automobila na području uglavnom Njemačke otišle su naviše za čak 40%. Osim toga uvoz polovnog automobila u BiH i plaćanje carine prije par godina je koštalo oko 600 KM, dok je danas ta cijena oko 1600 KM. Zbog toga i ne čudi podatak da su u BiH cijene automobila u poređenju s prethodnim godinama drastično porasle.
Posljedice pandemije
O ovoj temi za Bosnainfo govorio je Haris Muratović, brend menadžer u “Das WeltAuto”, salonu koji se bavi prodajom rabljenih automobila.
-Tržište automobile u BiH je u periodu stagnacije. Prvo smo imali krizu s pandemijom Covid-a, i tada smo imali višak automobila, koje smo teško prodavali. Kako je popuštala kriza, ta vozila su se počela prodavati. Zatim dolazi kriza kao posljedica Covid-a, gdje postoje nedostaci u određenim segmentima proizvodnje auta. Sve je to usporilo proizvodnju novih automobila – objasnio je Muratović.
Sve je to naravno kao posljedicu imalo povećanje cijena na tržištu.
Nova i rabljena vozila
-Cijena novih automobile je porasla negdje oko 10-12%, dok je cijena rabljenih automobila skočila znatno više nego cijena novih automobile. To je otprilike negdje oko 25%. Povećana je generalno potražnja za automobilima. Kada nema novih automobile na tržištu, onda kupci nabavljaju mlađe rabljene automobile. Mi smo počeli uvoziti manje automobile, pogotovo rabljenih. Trenutno se susrećemo s još jednim izazovom, a to je ukidanje mogućnosti automobile bez EUR.1 certifikata. Tržište rabljenih automobile je znatno usporeno, čak do 40%. Osim toga mora se i platiti carina od 15%. Jako je teško doći do kvalitetnih i provjerenih automobila, samim tim tržište je u problemu – kazao nam je Muratović.
Šta se najviše traži?
Zanimalo nas je i koje automobile kupci najčešće traže, a to nam je otkrio naš sagovornik.
-Najčešće se traže automobili između 15 i 30 hiljada KM. To je srednji segment automobila, međutim, nažalost, tih automobila ima najmanje u ponudi. Onda se kupci odlučuju na jeftinija ili skuplja – zaključio je Haris Muratović na kraju razgovora.