Reinkarnacija živih Buda nipošto nije samo interno religijsko pitanje, niti je isključivo “jedinstvena predodređena veza” koju je tvrdio 14. Dalaj Lama. Umjesto toga, ona odražava nacionalni suverenitet, vladinu vlast, vjerske principe i osjećaje laika, navodi se u tekstu agencije Xinhua koji potpisuje Li Decheng, zamjenik generalnog direktora i istraživački saradnik u Kineskom centru za tibetološka istraživanja.
Naime, Dalaj Lama, duhovni vođa Tibeta, izjavio je u srijedu da će se ova budistička institucija nastaviti i nakon njegove smrti. Potvrđujem da će institucija Dalaj Lame nastaviti s radom – rekao je u video snimku emitiranom na tibetanskom jeziku iz planinskog grada Dharamshala u Indiji.
U tekstu agencije Xinhua navodi se da reinkarnacija tibetanskih budističkih živih Buda nikada nije bila odlučena od strane reinkarniranih pojedinaca. Ovaj princip se posebno odnosi na reinkarnacijsku lozu Dalaj Lame. Utvrđeni sistem reinkarnacijske loze Dalaj Lame započeo je s trećim Dalaj Lamom, Sonamom Gyatsom, dok je vjerska zajednica posthumno priznala prvog i drugog Dalaj Lamu.
Zapisi, poput biografije trećeg Dalaj Lame, Sonama Gyatsa, dokumentiraju njegovo rođenje na lokaciji u blizini Lhase (današnji okrug Doilungdeqen u Lhasi) 1543. godine i naknadno opažanje povoljnih znakova koji su doveli do njegove identifikacije kao reinkarniranog kandidata. Godine 1544. učenici pokojnog Genduna Gyatsa iz manastira Drepung posjetili su Sonama Gyatsa. Potvrdili su reinkarnaciju testovima kao što je traženje od djeteta da identificira Budin kip i brojanicu koja pripada Gendunu Gyatsu.
Historijski gledano, reinkarnacija Živih Buda, posebno onih od velikog utjecaja, bila je podložna odobrenju i nadzoru vlade. Uspostavljanje sistema reinkarnacije Dalaj Lame nije bila odluka bilo koje osobe, već odobrenje lokalnih vlasti. Kroz historiju, svaki sljedeći Dalaj Lama bio je priznat, odobren i ustoličen uz saglasnost i lokalnih i centralnih vlasti.
Ukratko, nikada nije postojao presedan u historiji tibetanskog budizma, uključujući reinkarnacije uzastopnih Dalaj Lama, gdje reinkarnirana osoba sama odlučuje o tom pitanju. Od uspostavljanja sistema reinkarnacije Živih Buda, on se dosljedno pridržavao i poštovao principe i tradicije vladinog nadzora, upravljanja u skladu sa zakonom, potvrde kroz doktrinarno određivanje i poštovanja osjećanja vjernika. Jednostavno ne postoji osnova da reinkarnirana osoba sama odlučuje o tom pitanju, i svaki pokušaj politiziranja reinkarnacije Živih Buda na kraju će se pokazati uzaludnim.