Život

Delić za Bosnainfo o požarima u BiH, ali i savjetuje šta uraditi ukoliko se vidi da automobil gori

Na visokim ljetnim temperaturama, šumama i livadama dovoljna je iskra da se razvije požar, kaže za portal Bosnainfo stručnjak iz ove oblasti Tarik Delić.

FOTO: USTUPLJENO BOSNAINFO
FOTO: USTUPLJENO BOSNAINFO

Naglašava da je dovoljan trenutak nepažnje da stvari izmaknu kontroli.

– Godinama govorimo da se livade ne smiju očistiti pa onda otpad zapaliti, to je izazvalo stotine požara i ugrozilo brojne šume, objekte, ali i živote – kaže nam ovaj inžinjer zaštite od požara i zaštite na radu.

Naglašava da suha trava brzo plane i nezaustavljivo se širi. Nerijetko je blizu niskog šiblja, a nisko šiblje vodi prema šumi i tu nastane problem. Onda čovjek pokušava ugasiti, uhvati ga panika i što bi mogao ugasiti presjecajući put vatri ili posipajući zemljom, zaboravi korisne korake – ističe Delić.

Osim toga, dodaje, roštiljanje često izazove probleme.

– Neugašeni roštilji vodom tokom noći, usljed vjetra, “ožive”. Roštilj i ugalj iz roštilja se moraju ugasiti vodom i mora se biti sigurno da ne postoji šansa da se plamen ponovo aktivirati – savjetuje Delić.

Bacanje staklenki u prirodu usljed jakog sunca može napraviti iskru, no osim bacanja, kaže Delić, problem su divlje deponije. Flaše, tegle, stakla, ogledala, stoje u prirodi i dolaskom visokih temperatura realne su šanse da se desi požar – naglašava naš stručnjak.

Naravno, podsjeća, cigarete su uvijek problem. Vozeći se kroz prirodu, nesavjesni vozači iz vozila izbacuju opuške koji nisu ugašeni i to je ogromna mogućnost za požar – potcrtava Delić.

Kaže da, koliko god ugašeni filteri smrdili u automobilu, ne smiju se izbacivati vani na cestu. Vjetar ih odmah s ceste odnese na livadu i napravi požar za par minuta – navodi inžinjer zaštite od požara.

Ističe da je na visokim temperaturama ugrožena priroda, ali od strane čovjeka, dok su objekti sigurni.

Svi veliki objekti su spremni, rashlađeni i imaju sisteme zaštite od požara. Benzinske pumpe u noćnim satima rade istakanja goriva tako da su i kod njim male šanse da se desi požar, ali ostaje briga o prirodi – poručuje Delić.

Za kraj razgovora Tarika smo pitali može li se auto zapaliti na visokim temperaturama. Kaže da se požar na automobilu može desiti samo usljed neispravnih instalacija. Ljudi moraju voditi računa o ispravnosti vozila, pogotovo u dijelu instalacija. Nerijetko se dešava situacija da vozači imaju problem sa strujom i rješavaju tako što skidaju kleme s akumulatora kad automobil miruje. To je jako opasno – naglašava Delić.

No, svjestan da se savjeti ne slušaju, objasnio je šta uraditi ukoliko se vidi da automobil gori.

– Ako ima aparat za gašenje, idealno. Ako ne, izdvojiti automobil od drugih učesnika, odmaknuti se desetak metara jer instalacije brzo gore i pozvati vatrogasce – poručio je Delić na kraju razgovora za portal Bosnainfo.