Region

Hrvatski ugostitelji tvrde: Cijene jesu visoke, ali ako pružimo kvalitetu, gosti se neće buniti

Ovosezonske cijene u ugostiteljstvu u Hrvatskoj, posebice na Jadranu, nakon Uskrsa su porasle.

FOTO: RINGIER
FOTO: RINGIER

Međutim, u posljednja dva tjedna “otišle su u nebo”, smatra ugostitelj iz Šibenika Joso Smolić.

– Svatko će reći da su cijene previsoke. Jesu visoke, pogotovo za domaće goste, ali one su usklađene, barem se tome nadam. Veliki je interes za Hrvatskom kao turističkom destinacijom, cijene jesu faktor odabira turističke destinacije, ali nisu presudne ako pružimo kvalitetu, govori ugostitelj Joso Smolić, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore i predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, prenosi HRT.

Nakon Uskrs cijene su porasle. Međutim, u posljednja dva tjedna su “otišle u nebo”, kaže ugostitelj te smatra kako tu više ne postoji nikakva kontrola.

– Što se tiče zarade ugostitelja, on bi trebao dovoljno zaraditi da bi mogao platiti sve troškove, ali koliko će mu ostati, to je druga stvar. Mislim da će ugostiteljima ostajati sve manje, smatra Smolić.

Potrošnja ovisi o destinaciji, međutim statistika govori da je već prošle godine bila manja. Hrvatska je imala veći broj gostiju, ali je potrošnja bila manja. Što su veće cijene, to je potrošnja manja, a ove godine bi mogla biti još manja, kaže.

– Moramo pružiti maksimalnu kvalitetu uz cijenu i onda se gost neće buniti i neće mu biti teško platiti – ako je dobio kvalitetnu uslugu i kvalitetan smještaj, navodi Smolić.

U kvaliteti namirnice, hrane, pića smo napravili velik iskorak, ali u kvaliteti same usluge nismo, kaže. Danas svatko može biti kuhar i konobar, stagnirali smo u obrazovanju, smatra.

– Nismo uskladili obrazovanje s tržištem rada i sada beremo te negativne plodove. Pokušavamo kompenzirati kvalitetu sa stranom radnom snagom, ali to je proces koji će biti dugoročan i vrlo težak. Po meni, nemoguće – kvalitetu kompenzirati sa stranom radnom snagom, govori.

Najvažnija je kvaliteta, a onda ćemo dobiti i cijenu s kvalitetom, ali i kvalitetnoga gosta, zaključuje Smolić.