Amandman je dio šire reforme pravila o pravima avio-putnika, a konačna verzija zakona tek treba biti usaglašena s Vijećem Evropske unije.
Ova inicijativa naišla je na snažno protivljenje avio-kompanija koje upozoravaju da bi novi standard mogao povećati cijene karata, čak i za putnike koji putuju s minimalnim prtljagom. Predstavnici lobija Airlines for Europe tvrde da bi putnici trebali sami odlučivati koje usluge žele platiti.
Amandman, koji je predložio europarlamentarac Matteo Ricci, temelji se na presudi Suda pravde EU-a iz 2014. godine, prema kojoj je ručni prtljag “neophodan aspekt” putovanja, pod uslovom da zadovoljava “razumne zahtjeve” u pogledu težine i dimenzija. Novi standard predviđa maksimalne dimenzije od 100 cm (zbir dužine, širine i visine).
Niskobudžetne avio-kompanije poput Ryanaira bit će najviše pogođene ovom mjerom. Samo prošle godine, Ryanair je ostvario 4,7 milijardi eura od dodatnih naknada, uključujući i naplate za ručni prtljag.
Evropska organizacija za zaštitu potrošača pozdravila je prijedlog, nazvavši ga “jasnim i očekivanim standardom” koji putnicima garantuje osnovno pravo da ponesu ručni prtljag bez dodatnih troškova, navodi Politico, prenosi N1.